2021,Pixel4 real life review in China

Hej alle. Først vil jeg introducere mig selv. Jeg er en universitetsstuderende i Kina. Jeg er en indfødt kineser.
Jeg fik min Pixel 4 omkring en måned efter eksamen sidste år. Det kostede mig ca. ¥3400 ($527,63). Jeg valgte den hvide, 64GB version.
Telefonen er meget fin. I modsætning til ROM lavet af kinesiske mærker ----- den er meget ren, ingen annoncer, ingen unyttige funktioner, ingen begrænsninger fra producenterne. For eksempel Huawei, et mærke som lort, har masser af reklamer og unyttig software i sit system, og det tillader ikke at låse bootloaderen opp. Xiaomi, et mærke som elskes af de fleste kinesere, har også reklamer i systemet. Men det tillader dig at låse bootloaderen.
Som vi alle ved, har den kinesiske regering internetcensur. Vi kan ikke få adgang til nogle berømte hjemmesider, som Google, Facebook, Pxxnhub, Twitter, Tumbler, Instagram, YouTube og det vigtigste, Reddit.
At bruge VPN’er er tilsyneladende ulovligt i Kina, men man kan sjældent høre, at nogen er blevet arresteret for at bruge VPN.
Når du søger ‘VPN’ i Baidu eller andre kinesiske søgemaskiner, kan du ikke få de rigtige resultater.
De fleste VPN-tjenester i Kina tilbyder gaming netværksforbedring.
Det rigtige søgeord er ‘加速器’, hvilket betyder ‘speed booster’ på engelsk.
For at forbedre min telefonoplevelse fik jeg også VPN. De er gratis. :laughing:
Lad os tale om telefonsoftware og funktioner. Soli radaren (Motion Sense) er ikke tilgængelig i Kina. Men jeg aktiverede den med Magisk-modul. (Jeg bryder loven, nogle bedes ringe til politiet! :joy:)
Nogle apps lavet af kinesiske firmaer overholder ikke reglerne lavet af Android. De forsøger at starte i baggrunden. For at spare mine 2800 batteri, er jeg nødt til at fryse dem med tredjepartssoftware. Nogle apps kan også bede om tilladelse, de ikke behøver, som telefon, kamera, mikrofon, for at spore dig og til sidst sælge dine personlige oplysninger og push-annoncer til dig.