2021,Pixel4 real life review in China

Hej alle. Først vil jeg introducere mig selv. Jeg er en universitetsstuderende i Kina. Jeg er en indfødt kineser.
Jeg fik min Pixel 4 omkring en måned efter eksamen sidste år. Det kostede mig ca. ¥3400 ($527,63). Jeg valgte den hvide, 64GB version.
Telefonen er meget fin. I modsætning til ROM lavet af kinesiske mærker ----- den er meget ren, ingen annoncer, ingen unyttige funktioner, ingen begrænsninger fra producenterne. For eksempel Huawei, et mærke som lort, har masser af reklamer og unyttig software i sit system, og det tillader ikke at låse bootloaderen opp. Xiaomi, et mærke som elskes af de fleste kinesere, har også reklamer i systemet. Men det tillader dig at låse bootloaderen.
Som vi alle ved, har den kinesiske regering internetcensur. Vi kan ikke få adgang til nogle berømte hjemmesider, som Google, Facebook, Pxxnhub, Twitter, Tumbler, Instagram, YouTube og det vigtigste, Reddit.
At bruge VPN’er er tilsyneladende ulovligt i Kina, men man kan sjældent høre, at nogen er blevet arresteret for at bruge VPN.
Når du søger ‘VPN’ i Baidu eller andre kinesiske søgemaskiner, kan du ikke få de rigtige resultater.
De fleste VPN-tjenester i Kina tilbyder gaming netværksforbedring.
Det rigtige søgeord er ‘加速器’, hvilket betyder ‘speed booster’ på engelsk.
For at forbedre min telefonoplevelse fik jeg også VPN. De er gratis. :laughing:
Lad os tale om telefonsoftware og funktioner. Soli radaren (Motion Sense) er ikke tilgængelig i Kina. Men jeg aktiverede den med Magisk-modul. (Jeg bryder loven, nogle bedes ringe til politiet! :joy:)
Nogle apps lavet af kinesiske firmaer overholder ikke reglerne lavet af Android. De forsøger at starte i baggrunden. For at spare mine 2800 batteri, er jeg nødt til at fryse dem med tredjepartssoftware. Nogle apps kan også bede om tilladelse, de ikke behøver, som telefon, kamera, mikrofon, for at spore dig og til sidst sælge dine personlige oplysninger og push-annoncer til dig.
For mobiloperatører er min brugeroplevelse meget dårlig. Der er tre mobiloperatører i Kina: Unicom, Telecom og Mobile.
Telecom understøttes ikke oprindeligt af Pixel. Mobile har næsten den bedste signalstyrke (Telecom er den bedste), men det er svært at bruge VPN på den. Unicom har oprindelig understøttelse, det er let at bruge VPN på den. Men vigtigst af alt, har Unicom det dårligste signal (i det mindste på mit universitet :joy:).
Efter flere måneders brug fandt jeg ud af, at dens bagparti delvist var fjernet fra telefonen, så jeg købte noget lim for at reparere det. Nu er det normalt igen. Jeg bruger den stadig (på Android 12 DP3). Uanset hvilken telefon jeg bruger i fremtiden, vil jeg aldrig glemme den. Min første telefon, Google Pixel 4.
Tak, Google!

Meget interessant indsigt!

Dette er problemet de fleste har, når de skifter til Android. Min første telefon var en budget Samsung, og jeg hadede softwaren. Der dukkede annoncer op. Jeg troede, det var sådan alle Android-telefoner var. Så skiftede jeg til en Pixel, og brugeroplevelsen var som nat og dag sammenlignet med Samsung. Det var fantastisk. Mange tror, at alle Android-telefoner har den samme software, fordi det enten er Apple eller Android, men der er gode og dårlige Android-telefoner.

Velkommen til Pixel-familien. Nyd din Pixel!

Jeg er også fra Kina. Jeg fik min første smartphone, G1 (HTC Dream), tilbage på universitetet. Siden da har jeg aldrig haft en anden telefon end Google-telefoner (Galaxy Nexus, Nexus 6p, Pixel, og jeg bruger i øjeblikket Pixel 3a). For mig har det aldrig været så besværligt at bruge stock Android i Kina, men jeg forstår kampen med VPN. Derfor besluttede jeg endelig at

Hilsner fra Taiwan. Velkommen til Pixel-familien!