For nogle uger siden bemærkede jeg pludselig, at mit TV ikke kunne få adgang til filer på min computer, jeg havde sat til at dele gennem Windows. Efter en masse genstarter, geninstallationer og generel fejlfinding sporede jeg problemet til, at Avast på en eller anden måde blokerede deling, men jeg har ikke kunnet finde ud af, hvilken del af Avast der gør det, eller hvorfor. Det eneste, der fungerer indtil videre, er at deaktivere alle Avast’s shields, og så (og kun så) kan TV’et og andre enheder se min computer på netværket igen.
Nogen ideer til, hvilken indstilling i Avast der kan gøre dette? Netværks- og firewallindstillinger opdager ikke forsøg på blokeret adgang, så det virker som om Avast på en eller anden måde forhindrer PC’en i at annoncere, at den er tilgængelig for deling.
Jeg har også dette problem, troede det var Microsoft netværksprofil eller tilladelsesproblemer men NEJ, så snart jeg slår Avast fra, virker fildelingen, og problemet med at oprette forbindelse til andre bærbare computere forsvinder!
Hej folkens, jeg havde det samme problem på min Windows 11 for at mappe netværksenheder fra min WD MyCloud Home… Efter nogle forsøg opdagede jeg, at det at ændre netværkstypen fra offentlig til privat i Windows-indstillingerne løste det for mig… Det var det eller at deaktivere Avast, eller blot at deaktivere firewall-modulet i Avast, hvor der findes regler, der adskiller, hvordan den opfører sig i offentlige eller private netværk… Håber det hjælper jer.
Ikke? Jeg har prøvet at deaktivere skjoldene én efter én, men blokeringen stopper kun, når jeg bruger funktionen for at deaktivere alle.
Jeg støder på det samme problem, har nogen en løsning endnu?
Nå, i det mindste ved jeg nu hvorfor… Jeg har vendt min router og Microsoft på hovedet for at finde noget, uden held… nu kan jeg endelig få adgang til mine filer, selvom det kun er i et par minutter.
Fanme fandt jeg dette på et AVAST-forum… det ser ud til at virke for mig nu.
"Efter at have undersøgt problemet, og med det samme problem, fandt jeg blokke i remote desktop-shields indstillingerne. Der kan du se en logningsside med detaljer om hver blokering. Ved at klikke på indstillingsikonet til højre kan du tillade brute force-angreb ved at fjerne markeringen i det, men for at forblive sikker valgte jeg at blokere alle forbindelser og kun tillade følgende IP-adresser; tilføj de nødvendige adresser og vælg tillad.
Det virkede for mig, og det vil formentlig også virke for dig."