Jeg har været NordVPN-bruger med en dedikeret IP i et år nu. Overordnet set har oplevelsen været lidt af en blandet pose, og jeg ville dele nogle tilkendegivelser og høre, om andre har haft lignende oplevelser.
Først og fremmest har jeg bemærket, at ydelsen på min dedikerede IP-server var mærkbart langsommere sammenlignet med Nord’s dynamiske tjeneste, som bruger NordLynx. Forskellen i hastighed var betydelig nok til at påvirke mit workflow, hvilket var lidt skuffende givet den premium, jeg betaler for en dedikeret IP.
Den 12. april modtog jeg en besked fra NordVPN, der informerede mig om, at de ville ændre både min tildelte server og min IP-adresse. Mens jeg værdsætter forudgående varsel, gav de mig kun 14 dage til at foretage de nødvendige justeringer. Denne korte varslingsperiode krævede, at jeg hurtigt koordinerede med netværksmedarbejderne på mit arbejde for at opdatere mine IP-indstillinger for at opretholde adgang til nødvendige tjenester.
Ændringen får mig til at stille spørgsmål ved den “dedikerede” karakter af min IP. Hvis Nord nemt kan omfordele en ny IP med så kort varsel, selv når jeg har forudbetalt for flere år, føles det ikke helt dedikeret. Denne omfordeling kan potentielt forstyrre mit setup og workflow, afhængigt af hvor ofte sådanne ændringer sker.
Jeg håber, den nye server vil give en bedre oplevelse. Hvordan har jeres oplevelse været med NordVPN’s dedikerede IP-tjeneste?
Jeg er nået til det punkt, hvor jeg overvejer andre udbydere.