Hvorfor er latenstiden med denne vpn så dårlig? Uden at bruge vpn er den højeste ping, jeg ser, omkring 34ms under belastning, men med den tilsluttet hopper det tal nogle gange mere end tredoblet op.
Jeg er uenig. Jeg har lige nu et abonnement på både Nord og Express, og jeg vil sige, at de ligger på niveau med hensyn til latenstid/ydeevne. Har du prøvet at bruge forskellige servere?
Jeg er enig, i forhold til Nord er den virkelig langsom.
Prøv at bruge forskellige protokoller for at forbedre hastigheden.
Jeg har prøvet forskellige protokoller og har prøvet mindst 20+ servere, alle med samme resultat. Det er helt sikkert ExpressVPN. Jeg vil prøve Nord og se, om det er bedre.
Bare en heads-up - Nord overvåger pakkedata. Jeg havde en situation, hvor de blokerede mig for “web scraping”, selvom jeg ikke gjorde det. Det er et ret almindeligt problem (let at finde online), som andre også har oplevet. Overvej at skifte udbyder.
Hvem vil du anbefale? Jeg har lige fået en prøveperiode på Nord, og det fungerer rigtig godt indtil videre, og min latenstid stiger knap nok med 5-7 ms sammenlignet med uden forbindelse.
Lige for at sige det - jeg bruger stadig Nord til min pc. Det fungerer godt, god funktionalitet. Jeg spiller online PvP uden problemer. Det jeg siger er, at Nord SKAL overvåge din internettrafik til en vis grad, selvom jeg har tillid til, at det skjuler min trafik for min internetudbyder (bare ikke på iPhone mobilen). Det er dårligt og fungerer ikke rigtigt. Så hvis du vil have 100% privatliv, bør du overveje andre muligheder. Husk også, at både selskabet bag Express og Nord ejer flere andre populære VPN-tjenester, hvilket kan være en overvejelse for dig. Alt afhænger af, hvad du leder efter.
Kender du nogle specifikke, der kan tilbyde godt privatliv samt meget stabile servere?
I ingen særlig rækkefølge: CyberGhost, Proton, Mullvad (sandsynligvis mit nummer 1 valg), Express (selv med de kontroversielle israelske elementer).