Er en VPN virkelig nødvendig?

Jeg gør ikke noget shady online, og jeg bruger ikke mange streamingtjenester undtagen lejlighedsvis Amazon, så jeg ville ikke få meget udbytte af geolokalitetstjenesten.

Gør det meget for at beskytte dine data? Når jeg hører om datatyveri, virker det som om det typisk er et brud på en stor database, snarere end aflytningsangreb over nettet. Ethvert øget privatlivsværdi bliver opvejet af, at jeg alligevel giver mine oplysninger til disse virksomheders endpoints. Er det en nøjagtig måde at se på det på?

Er der nogen værdi i at abonnere på en VPN-tjeneste med alt dette in mente.

FYI, jeg overvejer ExpressVPN, hvis det er relevant.

Er der nogen værdi i at abonnere på en VPN-tjeneste med alt dette in mente.

Ingen.

VPN-tjenester er ikke VPNs. Lad os få det ud af vejen først. Selv hvis de bruger protokoller, der er beregnet til VPNs, er de bare web-proxies.

Med det sagt, hvis du er bekymret for datamisbrug, virusser eller MITM-angreb, skal du ikke bruge en VPN-tjeneste.

Brug ikke en VPN-tjeneste som du ville bruge en virkelig VPN (som bruges til at få adgang til private ressourcer i et netværk udefra)

Her er, hvordan privatlivsproblemerne fungerer: For øjeblikket er al din trafik krypteret. Hver moderne browser forventer HTTPS og advarer, når almindelig HTTP bruges. Moderne operativsystemer understøtter DNS over TLS, hvis de er konfigureret til at bruge en DNS-server, der understøtter det. Moderne browsere understøtter DNS over HTTPS også. De fleste hjemmesider, du får adgang til, kommer fra få datasentre, så med dine DNS-forespørgsler sikret, ved din ISP ikke engang, hvad der sker, medmindre du bruger deres servere. Fordi HTTPS altid bruges, kan MITM-angreb ikke udføres, medmindre manden i midten kan kryptere/dekryptere og underskrive trafikken som klienten eller serveren. Og her ligger ironien i VPN-annoncering.

Har du nogensinde spekuleret på, hvorfor så mange såkaldte VPN’er bruger en proprietær app til at forbinde? Det er ingen tilfældighed. Mange bruger disse apps til at installere et specifikt certifikat, som din browser vil bruge, når proxyen eller “VPN’en” er aktiv. SSL-stripping MITM-angreb, mest brugt til datainnsamling. Med dette kan de potentielt vide alting, som ingen ville have kunnet vide uden at angribe dig eller serveren. Trafikinhold. Selv adgangskoder. Det er også den eneste måde, en proxy kan hævde at beskytte dig mod trackere, annoncer eller malware. Så hvis en VPN-tjeneste fremfører disse påstande, skal du automatisk holde dig væk.

Ikke din server, ikke din VPN. Hvis du ikke bruger den til at skjule din torrentaktivitet eller omgå geofilter, skal du IKKE spilde dine penge.

Udover at skjule din onlineaktivitet og give dig mulighed for at se streamingtjenester fra andre lande, ser jeg ikke meget grund til at bruge en.

De fleste torrent-sider er blokeret her i Australien, så jeg bruger i øjeblikket NordVPN til at omgå det, fungerer glimrende for mig!

Fantastisk. Tak til jer alle for de grundige svar.

Express VPN er en god en, da den er uden for Europa og ikke opbevarer data.

Det største er folk, der opbevarer dine data. Af hvilken grund som helst, er det derfor folk betaler for disse. Hvis du ikke laver noget shady online, er der nok ikke en stor grund, men mange små.

Grundlæggende fjerner det beviset for, at du var online noget sted. Ingen kan spore det, så de kan ikke bruge det imod dig af en eller anden grund. Hvis du skulle blive falsk anklaget for en kriminalitet, og der ikke var nogen beviser, fordi der ikke var nogen online data om, hvor du gik, så træder “uskyldig indtil modsatte er bevist” i kraft, og du er fri til at gå, fordi de ikke kan få noget på dig.

Eller du kan få Netflix fra andre lande XD

Så vidt jeg forstår (hvilket ikke er meget), går din internettrafik fra dig til din internetudbyder og derefter til målhosten som Netflix.

Med en VPN går den fra dig til VPN’en, derefter til din udbyder og så til din målhost.

Mellem dig og VPN’en eller udbyderen kan dine internetaktiviteter stadig blive opsnappet, før de når udbyderen eller VPN’en.

Du har heller ingen måde at vide, hvad VPN’en gør med dine informationer, hvis de bliver gemt et sted.

Men data eksisterer stadig, et sted.

Nej, det er derfor, du skal lave din research, nogle steder (lande) kræver, at VPN’en opbevarer data ved lov. Det er derfor, du finder en som ExpressVPN, der er baseret på De Britiske Jomfruøer, hvor der ikke er nogen love om online dataindsamling.

Så din historik forsvinder ud i ingenting. I modsætning til Canada, hvor de er forpligtet til at opbevare data i 6 måneder.