F5 vpn-klient viser self-ip i stedet for IP fra VPN-pulje

Jeg er ikke så bekendt med F5 som med Cisco. Vi har en virtuel server konfigureret, som vi bruger til F5 SSL VPN. Faktisk har vi 2, hver peger på deres egne separate subnet til VPN. En af dem viser self-ip-adressen i stedet for VPN-adressen. Jeg tror, dette forårsager nogle problemer for dem. Jeg sammenligner de 2 konfigurationer, og jeg kan ikke se forskellen på, hvorfor den ene viser VPN-klientadressen, og den anden viser F5’s self-ip. Håber, at nogen kan pege mig i den rigtige retning. :slight_smile:

Jeg er en F5-mand, og jeg har ingen anelse om, hvad du lige sagde.

Når jeg logger på F5 VPN-klienten på min bærbare, er min lokale VPN-adresse 10.8.x.x. Når jeg kører kommandoen ipconfig/all i DOS, er det, hvad F5-adapteren viser på min bærbare. Når jeg logger ind på en router, kan jeg se, at min VPN-adresse bliver NAT’et til self-ip-adressen på F5, som er 10.10.0.x.

Jeg tror, dette forårsager nogle kommunikationsproblemer mellem agentens desktop og supervisor-modulet, som bruger en TCP-chatservice på UCCX til at bestemme agentstatus. Jeg tror, denne Kommunikation måske bliver påvirket af NAT-mapping af VPN-klienten til self-ip-adressen.

ok. Tak. Jeg har måske fundet den SNAT-pulje, den bruger. Jeg er ved at stikke af, men vil lege med det i morgen. Tak for tippet!

det var det. Under netværksadgangs-SNAT var sat til auto-mapping. Ændrede det, og nu kan jeg se VPN-adressen uden NAT. Testede også UCCX og kan ikke længere se, at klienterne falder ud i supervisor-modulet. Tak!