Firewalla personlig VPN vs...Mozilla/Nord/Andre VPN-tjenester

Jeg har læst lidt, men jeg vil virkelig værdsætte feedback/bekræftelse fra dette fællesskab. Jeg har brugt min Firewalla Gold SE som VPN med OpenVPN-klienten. Det er fantastisk…Med det sagt er jeg nysgerrig…Hvorfor er der forskel på sikkerhed mellem den og fx Mozilla eller Nord VPN? Når jeg siger sikkerhed, mener jeg ikke at skjule min placering, men at skjule min internettrafik. Tak!

Al VPN, som Firewalla tilbyder, vil blot tunne trafik fra din telefon til dit hjem. Så går den ud via dit hjemmenetværk. NordVPN og lignende vil tage trafikken fra dit hjem og tunnelere den ud til et helt andet sted, hvilket grundlæggende tilfældigt gør, hvem trafikken tilhører. Du skal have tillid til NordVPN osv.

Så du er VPN-serveren. Når du forbinder WiFi til en kaffebar med Firewalla VPN, vil kaffebaren se, at du forbinder til dit hjem, og ved ikke, hvad trafikken egentlig er.

Men når trafikken forlader dit hjem til dets destination, vil den fremstå som oprindelig fra dit hjem. Dit internetudbyder derhjemme vil vide, hvad du laver. Hvis du ikke vil have, at din internetudbyder ved, hvad du laver (fx torrenting), skal du lade firewall forbinde sit VPN-klient til en tredje-part VPN.

Er dette formålet med “VPN Client”-konfigurationen i Firewalla-konto-appen? Jeg var forvirret over tilbuddet om både VPN-server og VPN-klientfunktionalitet. Nu tror jeg, jeg forstår.