Guide til konfiguration af AirVPN med WireGuard i pfSense

Guide til konfiguration af AirVPN med WireGuard i pfSense

Tak fordi du deler. Sjovt at se andre folks skrive-ups :slight_smile:

I interface-sektionen har du denne linje “Vælg 31 som CIDR-værdi” Jeg tænker, at det burde være 32.

Et forslag er, at du i samme sektion bruger “Samme IP-adresse fra ovenstående trin”, det kunne være godt at være en smule mere eksplicit for dem, der er dovne læsere eller gør det, mens de er trætte. Eks. mig.

Det var let at følge, og jeg fik oprettet flere gateways på få minutter, mens jeg fulgte din guide.

Nu til nitpicking, for uerfarne brugere, ville steder, hvor du bruger en forkortelse som CIDR uden, at det er refereret af pfSense, være godt at have en smule mere forklaring omkring, første gang du bruger det.

Dette billede https://blog.dexome.com/images/wireguard-peer-configuration.png er forskelligt fra, hvordan en bruger, der sætter det op første gang, ville se det, da du har en klientpeer med. Meget mindre issues, og overordnet set fandt jeg det som en rigtig god guide. Jeg har tilføjet den som bogmærke i tilfælde af, at jeg får problemer i fremtiden.

De fik endelig WireGuard? Efterladt dem, og siden har jeg nydt høj hastighed med WireGuard.

Tak for feedbacken. Meget værdsat.

Jeg vil rette stavefejlen og foretage ændringer til de andre ting, du nævnte.

Endnu en gang tak.

Jeg er glad for, at du har været i stand til at oprette flere gateways ved hjælp af denne guide. :blush:

Jeg er ked af, jeg lige genlæste min kommentar og mente ikke, at den skulle komme direkte som kritik!

Tak fordi du har brugt tid på at skabe en så letforståelig guide. Jeg havde udsat at prøve WireGuard, indtil jeg så din tutorial, og fandt den meget let!

Også advarslen i slutningen om stabilitet var fantastisk. Jeg satte mine WireGuard-forbindelser ind i min OpenVPN-gatewaygruppe, så jeg kan køre begge, indtil stabilitetsproblemer er løst. Uden advarslen ville jeg have skiftet helt over.

Du behøver ikke at være ked af det.

Jeg tog det overhovedet ikke som kritik. Jeg var ude efter konstruktiv feedback, og du gav mig netop det.

Tak til dig!