Jeg har en AI-app til portrætfotos, der træner en model baseret på brugerens selfies, og det koster omkring 4$ at træne en model for hver bruger, plus få cents for hver billede de genererer. Indtil videre har kun én bruger bedt om refusion, og det fik mig til at tænke på en situation, hvor mange brugere gør det samme. Du kan sige, giv brugerne et godt produkt, og de vil ikke bede om refusion, men nogle folk gør det alligevel, på trods af at de får værdi af produktet eller ej, bare fordi de kan. Giver Apple nogle brugere refusion uden at tjekke med udvikleren? Hvordan kan jeg beskytte mig mod sådanne folk? Eller skal jeg bare tilføje det som en driftsomkostning?
Apple vil kalde en “consumption_request” webhook på din server, før de giver refusion. Hvis du fortæller dem, hvor længe og hvor ofte brugeren har brugt appens funktion, kan du påvirke deres beslutning om at give den.
Bedre at opkræve mere, så hvis en bruger beder om refusion, mister du ikke så meget.
Så, du har stadig deres billede? Sæt det på “Wall of Cheapskates” på din loading-screen.
… bare for sjov …
Apple vil normalt refundere, hvis det bliver anmodet om kort tid efter bestilling. Jo længere tid der går, desto mindre sandsynligt er det, at de vil refundere.
Jeg tror dog også, at beslutningen om refundering baseres på personen, der beder om den. Udover nogle EU-lande, jo oftere en bruger beder om refusion, desto mindre sandsynlig er det, at de får den.
Hej u/kharyking, har du fundet ud af noget nyt om dette emne med refusioner, hvor AI-kostnaderne til modelltræning allerede er brugt af dig?