Hurtigste VPN-server?

Hvad var den hurtigste server (land/by) du fandt på Mullvad?

Jeg er fra Europa, og den hurtigste server jeg fandt, er Norge, og den næsthurtigste er Sverige. Disse servere når op til 600 Mbps download, 300 Mbps upload på min 1 Gbps lokale forbindelse, alle andre er meget langsommere (under 50 Mbps), nogle er ikke engang brugbare. Ved ikke hvorfor nogle servere i Tyskland for eksempel er så dårlige, selvom det er ægte Mullvad-ejede servere, men det er nu sådan…

Har du prøvet alle de lande, der er tæt på Kroatien, som Italien, Schweiz, Österreich, Ungarn eller Rumænien?

Har du prøvet alle de lande, der er tæt på Kroatien, som Italien, Schweiz, Österreich, Ungarn eller Rumænien?

Måske er det bare din forbindelse til serverne.
Bebo i Tyskland, og næsten alle tyske servere giver mig ~900mbps ned / ~50mbps op (på min hele forbindelse).

Du kan prøve at justere MTU-størrelsen.

Jeg vil åbne en supportbillet og spørge dem.

For høj hastighed, jo nærmere serveren er, jo bedre. Support bør kunne svare på dette.

Jeg får 850 ned og 50 op med min 1 gb-forbindelse. Min upload er normal maxet til 50. Chicago, IL USA-server.

Hvilket protocol, WireGuard eller OpenVPN?

Det er så mærkeligt, nu fik jeg Vienna, Østrig 870/910 Mbps, og for et par uger siden var det som 150/70, hmm… måske har de ændret noget, men det var ikke sådan sidste gang, jeg tjekkede Østrig!! Vil prøve igen i morgen, også med Italien og Ungarn… men geografisk er Vienna, Østrig, den nærmeste tilgængelige Mullvad-server fra min placering (Zagreb, Kroatien).

Huh, det er virkelig mærkeligt. Jeg er i Kroatien, og Tyskland er tættere på end Norge eller Sverige, men nej… tyske servere er altid så dårlige, og skandinaviske fungerer godt. Men selv på Norge/Sverige kan jeg ikke få hele min 1 Gbps forbindelse tilbage, men 50% er også fint.

Hvilken server forbinder du til i Chicago? Der er mange. Jeg prøver 05 via tunnel på ddwrt, og den får kun 13,2mbps, og jeg har gigabit.

WireGuard, via Mullvad app/Win.

Dette gælder ikke for Østrig, men mange regioner har flere serverudbydere. Du kan have bedre forbindelse til én udbyder sammenlignet med en anden. Tjek serversektionen på Mullvads hjemmeside for at se, hvilke udbydere der driver hvilke servere.

Jeg ved også ikke, hvad du bruger til at teste dine hastigheder, men speedtest er ikke super pålideligt med hurtige internetforbindelser. Prøv at bruge speedtest-cli i stedet for webversionen, og prøv flere forskellige servere i forskellige lande, da der kan være trængsel mellem VPN-serveren og speedtest-serveren, du bruger, måske nogle store udbydere som Telia eller RETN.

Du kan også prøve Cloudflares speedtest (google den), som måske er mere pålidelig, fordi Cloudflares netværksdækning er stor.

Men endnu bedre — torrents, i det mindste for downloadhastigheder. Glem ikke at opsætte portforward i tilfælde af torrents for maksimal hastighed og download en torrent med mange seeders, som nogle Linux ISO’er.

Ja, det giver mening. Dårligst Mullvad har ikke servere i Kroatien… jeg kan prøve med andre VPN’er, jeg kan se, at ExpressVPN har det.

ProtonVPN sendte en email, hvor de siger, at de nu har servere i Kroatien også.

Tjek dem ud.

Med hensyn til privatliv og sikkerhed kan jeg anbefale “Perfect Privacy”. Men de er ikke så hurtige.

Åh, fantastisk, tak for info! Jeg har brugt ProtonVPN for længe siden, men som en gratis prøvekonto, kan jeg ikke huske, hvorfor, men jeg var ikke tilfreds med dem af en eller anden grund, jeg tror, det er på tide at prøve igen!