Jeg har kørt FWG et stykke tid og har primært gavn af Ad Block og DNS over HTTPS. Jeg har sat SmartQueue op. Hvad ville fordelene være ved at bruge en VPN-tjeneste som Mullvad eller Proton? Det ville skjule trafik fra min ISP, men min forståelse er, at det meste sporing i dag sker ved mønstergenkendelse af browsere. En inde-vidende sagde, at hver bruger får et unikt reklame-ID, og at folk bilder sig ind, at de undgår sporing (af de sites, de besøger, der kører sporing og reklame).
Ser fra europæisk liga i USA.
-
En VPN skjuler din internetaktivitet for din internetudbyder (ISP). Det kan være vigtigt, hvis du er bekymret for, at din ISP logger din browserhistorik eller sælger dine data. Ud fra personlig erfaring kan jeg fortælle, at det er irriterende. Min ISP sendte mig målrettet reklame om ting, jeg gjorde. VPN satte en stopper for det med det samme.
-
Selvom det er sandt, at mange trackers bruger avancerede metoder som browser-fingerprint, tilføjer en VPN et ekstra lag af privatliv ved at maskere din IP-adresse, hvilket gør det sværere at forbinde dine online aktiviteter med din rigtige identitet.
For mig har VPN givet værdifulde privatlivs- og sikkerhedsfordele, men det er ikke en sølvkule mod al sporing, som tidligere nævnt. Kombination af en VPN med andre privatlivsbeskyttende værktøjer, som konfigureret i moderne privatlivsorienterede browsere, aktivering af sikkerhedsfunktioner, jævnlig sletning af cookies og opmærksomhed på den delte information online, kan give noget forsvar mod sporing.
Tænd for annonceblokeringsværktøjer, profilstyring i din browser osv.
Den tredje part VPN på Firewalla kan være nyttig til at få adgang til ressourcer i andre regioner, som er utilgængelige i din region.
Jeg ville ikke forbinde en enhed til offentligt WiFi uden en VPN. Så hvis du køber en, får du den kapacitet. Dette er meget mere en bekymring end din ISP, der kan se din trafik.