Skal jeg bruge VPN på mit værtsystem,
Skal jeg bruge VPN på min VM eller
Skal jeg bruge VPN både på mit værtsystem og min VM?
Skal jeg bruge VPN på mit værtsystem,
Skal jeg bruge VPN på min VM eller
Installer klienten i dit gæstesystem.
Du vil få en hel del problemer med at forbinde dit TAP-tilslutning til dit gæstesystem.
Lige fra starten, hvis du deler dit netværk (arbejdsstation eller fusion, der laver NAT for din VM), kan det være, at det ikke vil fungere at køre VPN inde i VM’en, og den bedste løsning vil være at gøre det på værts-OS-niveau, og så lade VM være ligeglad med det.
Hvis dit formål er at isolere noget som en arbejds VM, vil jeg personligt bruge direkte netværk (VM virker som sin egen NIC på netværket for din router) og gøre det inde i VM’en. Se svarene på dine spørgsmål nedenfor med antagelse af, at du bruger direkte netværk.
Skal jeg bruge VPN på mit værtsystem
Gør dette, hvis du har brug for, at dit værts-OS også kan trænge gennem VPN’en, og du ikke vil bekymre dig om konfigurationer inde i de VMer, du kører på værten.
Skal jeg bruge VPN på min VM
Hvis det er en VM til arbejde eller noget, og du vil isolere den, og det er det eneste, der skal gennem VPN’en, vil jeg gøre det inde i VM’en.
For det meste ingen god grund til dette, og det kan skabe mange problemer inde i VM’en.
Den trafik, der kommer fra VM’en, eller mener du programmet?
Nå, grundlæggende browser i min VM