Hvor ofte diskuteres filosofi om religion i Iran?

Lad mig forklare mit spørgsmål. I de sidste 20 år er folk begyndt at stille spørgsmål ved religion som aldrig før i Tyrkiet. På gymnasier er det almindeligt at have debatter om islams gyldighed og religioner generelt. Religionsklasser i sekulære skoler bliver ofte til hårde spørgsmål og svar for læreren, og filosofi klasser bliver til debatter om religion. Der er mange YouTube-kanaler, der diskuterer dette emne, og på r/felsefe (tyrkisk filosofi subreddit) er der mange spørgsmål om filosofi om religion. Selv under militærtjenesten diskuterede jeg, hvordan religion bør implementeres i livet, eller om det overhovedet bør være en del af det, med folk.

Som et land, der har meget mere grund til at stille spørgsmål ved islam og religion generelt. Jeg spekulerer på, hvordan det er i Iran.

Tak for dine svar og vær stærk!

Læs om måder du kan støtte revolutionen på og sprede opmærksomhed. Lad andre i subs med indhold om revolutionen vide, at /r/NewIran eksisterer.

Officiel Twitter & Join The Team | Sub Regler | VPN’er/TOR & Guides & Værktøjer | Reddit’s indholdspolitik | NewIran’s værdier

Jeg er en bot, og denne handling blev udført automatisk. Kontakt venligst moderatorerne af denne subreddit, hvis du har spørgsmål eller bekymringer.

Jeg tror, vi er forbi den fase. For omkring 30 år siden var debatter om filosofi om religion meget intense, og der blev udgivet mange bøger, og folk læste faktisk disse bøger. Sandsynligvis er den mest fremtrædende filosof i den periode “Abdolkarim Soroush”. Nogle af hans bøger findes også på engelsk. Men vi er forbi den periode, da mange iranere nu slet ikke tror på religion, og de ser ingen grund til at diskutere de principper, de ønsker at se ødelagt.

Undskyld, hvis jeg er forhåndsindtaget ved at kommentere som en ikke-iraner. Jeg vil slette det med det samme, hvis det er tilfældet. Jeg kan ikke tale på vegne af iranere, men jeg vil sige, at islam skaber en kvælningsfælde for samtale, hvis det får lov at vokse i magt. For at besvare dit spørgsmål; i Pakistan har jeg ALDRIG i hele mit liv hørt et kritisk ord om islam blive sagt højt. Noget som helst. Og dette skyldes ikke udelukkende, at folk er så troende af natur. Det er fordi islam ikke opmuntrer til selvtænkning. Og islam tillader bestemt ikke dissidenter. Der er enorm uretfærdighed mod dem, der rejser deres stemmer.

FALD IKKE for islam’s falske sang under nogen omstændigheder. Det bør aldrig få en plads ved regeringsbordet eller i det offentlige liv. Muhammads religion er et kult. Det bør udelukkende være en personlig sag. Hold det for dig selv, og lad være med at indoctrinere børn med det.

Verden lider på virkelige måder, og islam er en falsk kur. Det er tid til at vokse op. At forlade islam garanterer ikke, at alle problemer vil blive løst. Du får ikke en medalje for at forlade det. Men at smide en falsk kur væk er et nødvendigt første skridt mod en rigtig kur.

Tyrkiet er velsignet med at være et sekulært land. Med hele mit hjerte og sjæl, havde Atatürk den rigtige idé. Fjernelse af islam var et godt første skridt mod en bedre verden.

Det er sørgeligt for mig at se sekularismen (det nødvendige første skridt) være under trussel i Tyrkiet.

Hold venligst sekularismen i live. Tak.

Hvor ofte bliver filosofi om religion diskuteret i Iran?

Lad mig forklare mit spørgsmål. For 20 år siden begyndte folk i Tyrkiet at stille flere spørgsmål end nogensinde om religion. Det er almindeligt at have debatter om islams gyldighed og religioner generelt i gymnasier. Religionslektioner i sekulære skoler forvandler sig ofte til vanskelige spørgsmål og svar for læreren, og filosofiundervisningen bliver til debatter om religion. Mange YouTube-kanaler diskuterer dette emne, og på r/felsefe (tyrkisk filosofi subreddit) er der mange spørgsmål om filosofi om religion. Selv under militærtjenesten diskuterede jeg, hvordan religion skal implementeres i livet, eller om det overhovedet bør være en del af det.

Som et land, der har endnu mere grund til at stille spørgsmål ved islam og religion generelt. Jeg spekulerer på, hvordan det er i Iran.

Tak for dine svar, og vær stærk!