Vi har en delt familiecomputer med tre profiler - mig selv, min kone og min stedssøn. Vi har også forskellige andre enheder i huset, der kører på forskellige platforme - Android, Windows, iOS, Nintendo Switch, endda en gammel ThinkPad med en eller anden form for Ubuntu hængende et sted.
Med hensyn til indholdsfiltrering bruger vi i øjeblikket den indbyggede løsning til hver platform (Screen Time, Family Link osv.), og håber bare, at de alle blokerer det samme, mere eller mindre. Lige nu, hvis jeg vil blokere yderligere domæner (som reddit.com), skal jeg gøre det manuelt på hver enhed. Og hverken Screen Time eller Family Link anvender indholdsfiltre til Google Chrome, hvilket virker helt skørt for mig.
I stedet prøvede jeg forskellige DNS-tjenester, der giver mig mulighed for at oprette min egen blokliste, og min plan var at bruge den DNS-filtrering på flere enheder. Dette fungerer fint på Android og Windows, men på MacOS og iOS har jeg ikke kunnet finde ud af en måde at forhindre mit barn i blot at deaktivere VPN for at omgå DNS-filteret.
Har nogen råd? Ville det være muligt at oprette og implementere en overvåget MDM selv ved hjælp af Apple Configurator? Jeg har læst om det, men kan stadig ikke få at vide, om jeg behøver en erhvervs-/uddannelseskonto gennem Apple, eller om jeg kan bruge det som en almindelig bruger.