Jeg spekulerer - hvor mange nylige suspenderede konti bruger Verizon/T-Mobile/os

Det gik lige op for mig - som titlen siger, jeg spekulerer på, hvor mange brugere med suspenderede konti der bruger de relativt nye 5G hjem internet tjenester som T-Mobile eller Verizon? Jeg spekulerede på dette for omkring et år siden, hvilket forårsagede problemer med tjenester, der forbyder VPN’er, fordi jeg lærte, hvordan disse fungerer som en del af mit job. Vi bruger Office 365 virksomhedskonti, og sidste år implementerede vi noget kaldet “impossible logins” eller “impossible travel”, der overvåger login-IP’er og blokerer login, der “hopper” rundt i verden. Dette resulterede i, at nogle studerende og lærere pludselig havde problemer med at logge på hjemmefra.

Først troede vi, at de havde VPN’er installeret, men da det viste sig at være forkert, gravede jeg dybere. 5G hjem internet fungerer på samme måde som mobilmaster - det hopper en persons forbindelse rundt til den del af landet, der har mindst trafik. Vi tjekkede nogle af de studerende med problemet: i skolen stemte deres login overens. Hjemme viste de et vellykket login på deres lokale adresse, derefter ca. 10 minutter senere, et blokeret forsøg i Washington og et andet i Massachusetts.

Sikkert nok havde alle disse brugere en af de nye 5G hjem internetudbydere, som fungerede som en indbygget VPN, og som ikke kunne slås fra. Vi var tvunget til at give dem hotspot fra distriktet at bruge.

Da Rewards har en regel imod “forvirring af din IP-adresse” eller brug af VPN, spekulerer jeg på, hvor mange af forbuddene der skyldes denne forbindelsesadfærd, især hvis nogle slet ikke er klar over, at deres internetudbyder fungerer sådan.

Vel, jeg fik et mysteriebanned og mistede over 100K sidste uge, og jeg bruger AT&T Fiber hjem internet med en ret stabil IP-adresse. Jeg opdagede dog, at min Edge-browser på PC automatisk opdaterede sig til at bruge en VPN uden at spørge mig.

Det ville faktisk give mening for mig, da vi bruger en proxyserver på arbejde. Vi bruger T-Mobile hjem internet derhjemme, fordi vores Verizon-dækning i huset er forfærdelig.

Så jeg logger ind fra 3 IP-adresser: arbejde, T-Mobile hjem internet derhjemme, og Verizon, når jeg er ude og rejse. Eller på min telefon på arbejde, da den ikke er tilsluttet arbejdsnetværket.

Vi er i UK. Min kone blev bannet for 7 måneder siden uden grund, det tog 4 måneder med kamp med dem, indtil de indså, at det var en systemfejl, der forårsagede blokeringen. Det har varet 3 måneder, og hun er igen blokeret… Jeg håber, det ikke bliver endnu en 5-måneders kamp at få det tilbage.. Vi har blot BT fiber i UK, ikke en ny udbyder - jeg synes, det er meget tilfældigt. Hun prøvede at indløse 2 Xbox £10 gavekort oprindeligt - det første gik igennem, det andet resulterede i en midlertidig begrænsning, men heldigvis blev det godkendt næste dag, hun gik derefter til at indløse det sidste £10 gavekort til spillet, hun ønskede, og så fik hun et ordentligt ban, og indtil videre har der været ingen respons fra supporten i 3 dage.

Jeg antager, at banet blev udløst af at prøve at indløse 3 ting i rækkefølge? mærkeligt nok, det lader hende stadig indløse lodder.

Jeg har været T-Mobile-kunde siden 2021, og tidligere AT&T cellular. (Jeg bor i en landlig region, hvor AT&T DSL gav mig sølle 3,0 Mbps og begrænsede mig til 100 GB data, så jeg skiftede, så snart der var et alternativ.) Jeg er klar over, at dette er anekdotisk, men jeg har aldrig haft mit sted placering sat/detekteret uden for en rimelig geografisk placering for mig. Jeg har heller ikke haft problemer med arbejde eller spil.

Jeg bruger Verizon og tjener stadig point og kunne sidst for et par dage siden indløse for $60 i Amazon-gavekort. Så sandsynligvis ikke problemet.