Indtil for nylig har jeg oprettet forbindelse til mit hjem fra fjerne steder (som denne) ved hjælp af VPN, og derefter streaming spil fra min Xbox til min Surface.
Men det virker ikke længere. Jeg kan nå alle andre tjenester i mit hjem over VPN-forbindelsen, men “Xbox Console Companion” kan ikke finde Xbox’en længere.
Jeg har bemærket, at hvis PC’en og Xbox’en ikke er på samme subnet, vil broadcast-trafikken, der muliggør kommunikationen mellem konsolkompagnon og din Xbox, ikke nå frem.
For eksempel, hvis hjemmenetværket, du har VPN-forbindelse til, er et 192.168.1.0/24 subnet, og PC’en, du kører Xbox Console Companion på, er på et andet subnet (siger 192.168.2.0/24 eller et andet IP-område), vil du få problemer.
Jeg er ikke sikker på, hvordan din VPN er sat op, men jeg gætter på, at hvis det fungerer nogle gange og ikke andre gange, er det sandsynligt tilfældet.
Jeg er usikker på, hvad den nøjagtige samlede løsning er uden noget firewallregel-magi. Jeg har ikke haft tid til at sidde ned og løse det selv.
Jeg satte min VPN op for at tillade streaming i går, og har masser af båndbredde - jeg kan se konsollen og klikke på stream, men så fejler det med at miste forbindelsen til konsollen. Det fejler også alle tests. Ikke sikker på, hvad de ellers leder efter, men det ser ikke ud til blot at være det samme subnet… de leder måske efter noget andet for at etablere forbindelsen nu…
Jeg brugte en TAP VPN-forbindelse. Min router har en indbygget OpenVPN-server.
Back in the day havde vi en god app kaldet xlink Kai. Det tillod os at bruge appen til at spille system link-spil. Ting blev opdaget om, hvordan spil ændrede sig for at modvirke formålet med appen…
Jeg tror, at nogle spil i sidste ende sagde, at ping-tiderne var for høje for at forhindre brugere i at bruge dette i stedet for Xbox Live. Jeg må undre mig over, om der er andre tjek på plads med de nyeste opdateringer for at forhindre brugen af VPN…
Du kan opsætte en statisk rute i dit firewall, så enheder kan kommunikere over adskilte VLANs. (Jeg går ud fra, at hvis du har en hjemme-VPN, har du en slags firewall som Sonicwall eller FortiGate)
Er også nysgerrig, hvorfor VPN er sat op for at være på et separat subnet? Ville det ikke være lettere at tildele DHCP-området til f.eks.
192.168.0.1-245 og lade de sidste 9 adresser (192.168.0.246-254) være reserveret kun til VPN-enheder?