Jeg har brugt en rejse-router i næsten to år, det fungerer fint og viser min placering i USA. Jeg bruger den til at streame apps som Peacock, Disney og plejede at bruge den til Netflix. Det virker ikke længere med Netflix, selvom min placering viser den primære bopælsadresse på Netflix-kontoen. Jeg prøver at streame med en Google Chromecast med Google TV [CGWTV].
Jeg har en anden router tilsluttet min modem, som ikke har samme placering og i stedet er min faktiske placering i Mexico. Netflix virker ikke på nogen af dem. Men DisneyPlus, for eksempel, når jeg opretter forbindelse til mexicansk WiFi, tilpasser den sig, og jeg har ekstra muligheder, som USA DisneyPlus ikke har, og udvalget er ikke det samme. Jeg kan se den amerikanske side, når jeg bruger mit GL-INET USA WiFi. Så det er klart, at begge routere fungerer korrekt.
Men hvad foregår der med Netflix? Har nogen nogle ideer til dette? Jeg ved ikke, om der er en løsning, men det er ret irriterende. Jeg vil streame andre apps for nu, men jeg har en masse ting på min Netflix-ønskeliste, der afventer.
Netflix går seriøst efter deling, og jeg tror, de gør nogle ting, først og fremmest ved regelmæssigt at blokere servere fra større VPN-udbydere, men også ved at definere husstande som enkelt-IP-lokationer. Min løsning, som ser ud til at virke for alle streamingtjenester, er at køre din egen VPN-server i dit USA-område bag din almindelige ISP-router. Netflix ser denne WireGuard-server som være ved min hjemmeadresse, så streaming føles som at være hjemme.
Gætter på, at der er noget mærkeligt med din VPN-opsætning. Jeg har hundreder af kunder, der ser US Netflix fra MX ved hjælp af en GL rejse-router VPN-klient.. mange af dem bruger bare en delt US-datacenter VPN-server. Jeg tjekkede med nogle af dem for et par timer siden, og alt fungerer stadig som forventet.
Har du muligvis logget ind uden VPN? Måske lækker DNS?
Chancerne er, at det ikke er din VPN. Jeg har lagt mærke til, at nogle andre streaming-apps bliver meget kloge og bruger forskellige data fra din telefon for at bestemme, hvor du er (eller hvor du ikke er).
Prøv at slukke for mobildata
Sluk for placering, eller spoof placering, hvis det er påkrævet
Sluk for automatisk tidszone og indstil den manuelt til USA
Totalt forståeligt. Det er klart, at Netflix tager skridt til at blokere større VPNs og behandler hver husstand efter IP. Din idé om at bruge en WireGuard-server derhjemme er smart. Det får streaming til at føles lokalt og problemfrit. For alle, der har problemer med dette, kan det at prøve den opsætning måske være løsningen. Hvis nogen stadig prøver VPN-løsninger, er der altid r/NetflixByProxy.
Jeg har logget ind med begge WiFis, tidligere var det ikke et problem. Men den ene WiFi er altid hjem-VPN-serveren. Jeg har slettet appen og prøvet strengt at bruge USA VPN WiFi (da det matcher IP-adressen på Netflix-kontoen), men det låser mig stadig ude.
Min GL-INET-router skulle aldrig lække placering, da den har egenskaber som den anden GL-INET-router i USA. Jeg slukker aldrig for WireGuard/aktiverer VPN på denne router.
Hvis DNS-forslaget, jeg foreslog, ikke virker, er det også muligt, at Big Brother (Google) er begyndt at bruge samarbejdende placering med Chromecast. Det betyder, at hvis du har din Chromecast på VPN, men din mobil er logget ind på samme Google-konto, så giver din mobil din rigtige placering via WiFi-positionering og GPS. Hvis det er tilfældet, vil du gerne bruge en separat Google-konto til Chromecast, der kun er logget ind på en enhed, der er tilsluttet VPN, og som heller ikke har placeringsservicer (GPS eller WiFi-scanning) aktiveret.
Dette er første gang, jeg har hørt om det, men det er heller ikke overraskende i lyset af deres partnerskab med Netflix og Netflix’s nye indtægtsmodel for at drive nye konti efter placering.
Bare husk, at sådanne opsætninger kan opnås med mange trådløse routere. Jeg bruger en Gl.inet Brume 2 derhjemme og en Gl.inet Beryl AX på farten. Hastigheden vil blive styret af din maksimale ISP-upload, så det er værd at tjekke, om dette er tilstrækkeligt til de downloadhastigheder, du kan få, når du er fjern.
Kan være en DNS-lækage. Selv hvis du kører VPN, kan din DNS bruge en lokal server. Det er bedst at indstille DNS ordentligt i din WireGuard-indstilling for at forhindre dette.
Jeg skal fejlfinde dette. Google er stort, så min YouTube-konto bruger Google-tjenester, og jeg deler min YouTube-konto mellem min iPhone og Chromecast. Chromecast skal logge ind med en email, men denne email er ikke logget ind på min telefon bortset fra YouTube. Det er en email, jeg ikke rigtig bruger.
Jeg ved, at min VPN fungerer korrekt gennem forskellige tests. Men det bruges over WiFi, så det er ikke sikkert. Normalt er det ikke et problem for streamingtjenester, men Netflix kan geotracke.
God pointe. Opsætningen med forskellige routere er bestemt værd at prøve for dem, der har behov for fleksibilitet undervejs. Det hjælper virkelig med at maksimere forbindelsen baseret på placering og ISP-begrænsninger.