[OC] Internet-hastigheden i Chile 🇨🇱 er ca. 198% hurtigere end din

[OC] Internet-hastigheden i Chile :chile: er ca. 198% hurtigere end din.

Mit første modem var 300 baud. Det var så langsomt, at man bogstaveligt talt kunne læse teksten, mens den kom frem på skærmen. Jeg kan huske, jeg fik et 1200 baud modem og blev imponeret over, at teksten dukkede op så hurtigt, at man ikke kunne følge med. Jeg følte, jeg levede i fremtiden!

Dette er kun latinadata, og verdensmedianen inkluderer lande med opkaldsmodem

Top 10 worldwide

Monaco - 261,82

Singapore - 255,83

Hong Kong - 254,70

Rumænien - 232,17

Schweiz - 229,96

Danmark - 227,91

Thailand - 225,17

Chile - 217,60

Frankrig - 214,04

Sydkorea - 212,57

Jeg bor i en lille by midt i USA, og har gigabit fiber. Men hvis jeg boede bare et par kilometer væk i landet, ville jeg være begrænset til 6 Mbps DSL. Eller måske opkaldsmodem.

Med den titel forventede jeg langt mere, intet fornærmet.

Jeg har Movistar fiber i Santiago og får hastigheder omkring disse. Jeg bruger VPN til at streame amerikansk tv hele dagen, og jeg elsker, at jeg aldrig skal bekymre mig om bufferen.

Jeg bor i Sverige, og min lejlighed har åbent fiber. Jeg kan vælge min internetudbyder og abonnementspakke. Jeg har personligt valgt 500 Mbps. Jeg synes, det er en god pris/ydeevne-forhold.

Jeg vil sige, at det er ca. 0% hurtigere end mit.

Dette indlæg er meget vildledende, OP.

“din” Hvis du bor i Latinamerika

Verdensmedianen er ikke verdensgennemsnittet. 37% af verden har ikke brugt internettet.

Finland, 10 Gbps, tjekker ind. Uden for min vej!

Og ja, bredbåndsforøgelse bliver ret unødvendigt ud over 1 Gbps. Stream, hvad end det er, kan ikke følge med.

Falsk nøjagtighed er ikke smuk.

Så hvis et land har 1000 personer, og kun én person har en bredbåndsforbindelse, er det 1 Gbps. Kan vi sige, dette land har 2000% hurtigere internet end verdensmedianen?

I Panama får jeg 350 Mbps, hvilket synes at være den nuværende standardplan.