Opsætning af OpenVPN med DynDNS

Jeg er sikker på, at dette er blevet spurgt om før, men efter mange timers søgning, tænkte jeg, at jeg ville skitsere mit scenarie og håbe, at nogen kan hjælpe mig.

Jeg har et hjemmenetværk, hvor jeg prøver at opsætte OpenVPN: Jeg har to mulige metoder - enten via en TrueNAS-tjeneste eller direkte på routeren (routeren er en Netgear Nighthawk RX80).

Da det er et hjemmenetværk, bruger jeg en dynamisk DNS-tjeneste fra NoIp. Jeg har sat dette op på routeren.

Af en eller anden grund kan jeg ikke få etableret en forbindelse. Jeg har prøvet begge metoder, og kan ikke forbinde med klienten. Har nogen af jer haft lignende problemer (jeg formoder, det er et firewall-problem på routeren, men kan ikke finde ud af det)

Tak på forhånd for tips/pointer!

ALT ER GODT! Jeg fik det til at fungere, og min mistanke om routeren var korrekt: den personlige router, jeg bruger, var ikke ordentligt broforbundet til modem/router-kombinationen, som ISP’en leverer. Derfor forsøgte jeg at VPN ind i et privat netværk, ikke et, der var udsat for resten af internettet.

Tak til jer alle for jeres hjælp, I er fantastiske!

Fungerer det, hvis du bruger IP’et i stedet for værtsnavnet? Hvis ja, har du elimineret DNS-tjenesten som et problem.

Desuden kan det være problematisk at oprette forbindelse til tjenester, der hosting på dit offentlige IP, fra dit LAN, afhængigt af hvordan din router håndterer det. Tether til en telefon eller brug offentlig wifi til test.

Jeg tilføjer dette til min klientkonfig:

remote your-host-name.ddns.net 1194 udp

Se venligst denne officielle wiki-side for at få en idé om, hvordan din aktuelle konfiguration virker: https://community.openvpn.net/openvpn/wiki/GettingStartedwithOVPN

Derefter, som nævnt senere i denne tråd, tjek firewall-indstillingerne.