Opsætning af VPN i enhver vanskelig situation

Den 23. juni startede en militæroprør i Rusland. I en situation med ekstrem usikkerhed begyndte eksperter at lave forudsigelser, herunder hvad der ville ske med adgangen til internettet, mulige restriktioner eller nedlukninger.

Der blev forudsagt to hovedscenarier:

Det første betød begyndelsen på massiv blokering af VPN-tjenester gennem DPI, inklusive protokoller. Amnezia VPN var klar til dette i lang tid, fordi den allerede har de nødvendige værktøjer ombord. For eksempel er det Cloak (vi lavede et indlæg om det). Censurmaskiner ved endnu ikke, hvordan de skal blokere det, hvilket gør det til et af de mest pålidelige DPI-blokerings-omgåelsesværktøjer. Amnezia VPN har også r/shadowsocks, men dets effektivitet under kraftig blokering vil være lav - censorer i Rusland har allerede lært at opdage og blokere rene Shadowsocks uden brug af plugins (Cloak, r/V2Ray og andre).

Det andet scenarie betød en fuldstændig nedlukning i Rusland eller områder, hvor oprøret fandt sted. I dette tilfælde ville alt være kedeligt, selv Amnezia VPN ville ikke have muligheder for at hjælpe folk med at opretholde adgang til det globale internet. I dette tilfælde kunne brugere kun stole på værktøjer designet til sådanne situationer. For eksempel beskedmeddelelsen r/Briar, som bruger Mesh-netværk til at give folk mulighed for at dele data, men ligesom mange lignende løsninger, vil det kun fungere godt, hvis det installeres og bruges i stor skala.

Til sidst stoppede oprøret af sig selv, VPN’en blev ikke afbrudt, og Amnezia VPN fik +10.000 brugere!

Amnezia VPN-teamet tester allerede nye værktøjer til omgåelse af blokeringer, som vil være effektive selv i lande med streng censur, hvor blokering udføres af DPI. Følg med for flere nyheder!

Fortæl os, hvilke andre værktøjer du gerne vil se blandt Amnezia VPN-løsningerne? Hvad forventer du af vores service?

:white_heart:

Et meme om oprør og internettet af midjourney

Jeg ville værdsætte livskvalitetsændringer såsom at udelukke visse apps fra VPN-omfanget. Også af en eller anden grund fungerer “How to use VPN” nederst på hovedskærmen med 3 radio-knapper og “+Tilføj site”-knappen slet ikke for mig, den er bare gråtonet.

Support for CDN er vigtigt. Hvis Amnezia kan få domænenavnet fra brugeren og gøre alt andet automatisk, ville det være fantastisk.
Det giver også mening at tilføje understøttelse af Cloudflare warp på serversiden. Nogle apps og tjenester som ChatGPT fungerer bedre på den måde.
Androidappen Nekobox understøtter allerede dette.

Hvornår er det bedste tidspunkt at installere på en vpn-server, hvis IP-adressen er fra en zone og et land, og klienten er fra en anden?

(Hvornår er det bedste tidspunkt at installere på en vpn-server, hvis IP-adressen er fra én zone og land, og klienten er fra en anden?)

Lige nu fungerer “How to use VPN” kun på desktops, kun til OpenVPN (og til OpenVPN over plugins)

Selektiv VPN-funktion kommer snart til Android, jeg håber, det vil være gjort om et par måneder.

Tak for info! Vi vil undersøge CDN-understøttelse.

Tid på VPS spiller ingen rolle, du skal justere tiden på din vært eller i din webbrowser for at forhindre sådan VPN-detektion.

Jeg foretrækker at bruge nogle Firefox-plugins til at justere tiden.

Jeg foretrækker at bruge nogle Firefox-plugins til at justere tiden.

Hvilket plugin anbefaler du?

Jeg kunne ikke finde de nødvendige funktioner i søgningen efter “tid”

tak

ps

Når du bruger pluginet, vil siden blive fastlagt af 2 tider - browserens tid og computerens tid, de er forskellige. Vil det være et problem, når VPN opdages?

Plugin bør skjule den sande computer-uret, så du kan indstille tidszonen i pluginet til den samme som tidszonen på VPS’en.

Du kan bruge enhver “Change timezone”-plugin.