Route TeamViewer Gennem Wireguard?

Arbejd IP blev listet som en virksomhed, så jeg kan ikke bruge TeamViewer i mere end 2 minutter. Kan jeg tvinge en bestemt app gennem Wireguard?

Stop med at bruge TeamViewer.

Hvorfor overholder du ikke TeamViewers vilkår og køber det? Det er tydeligvis værdifuldt for dig.

Der plejede at være en LAN-indstilling på TeamViewer… hvilket betyder, at du bare kunne oprette forbindelse til IP-adressen, men hvorfor ville du bruge TeamViewer i stedet for RDP eller VNC? Jeg ved ikke, om klienten vil afbryde dig ved at bruge IP.

På Linux og OpenBSD bør du kunne indstille en bestemt rute for en netværksnavneplads (Linux) eller routingsdomæne (OpenBSD).
Så kan du starte appen under den nye navneplads.

Jeg gør dette selv. Du kan indstille TeamViewer til kun at acceptere LAN-forbindelser. Jeg har sat den til kun at tillade LAN-forbindelser. Dette tillader dig ikke længere at bruge ID-numrene, men det kan løse problemet.
Du kan også bruge noget som ‘NoMachine’ i stedet. Hvis du opsætter din VPN, har du flere muligheder end før.

Jeg bruger mest RDP, men nogle gange (mere end jeg godt kan lide) skal jeg ordne en andens computer. At lære dem at porte frem, aktivere RDP er ret besværligt.

Jeg bruger mest RDP til mine egne ting, men jeg skal ofte ordne andres computere, der er meget mindre teknisk kyndige. At lære dem, hvordan man logger ind på deres router, kan tage lang tid alene.

Jeg leder efter en TeamViewer-løsning til en midlertidig/en-gangs forbindelse, da jeg personligt bruger RDP til mine egne computere på et andet sted. Jeg har nogle gange brug for at bruge TeamViewer, når jeg reparerer computere for andre, der ikke rigtig ved, hvordan man porter frem eller opretter forbindelse til en VPN.

Jeg gætter på, som en anden også nævnte, kan jeg RDP til en hjemmecomputer med en anden IP og bruge TeamViewer der.

Men hvis du er forbundet via en VPN, er der absolut ingen grund til TeamViewer.

Desværre er den ‘Kun LAN-forbindelse’ løsning en langtidsholdbar løsning. Hvis du vil have midlertidig/en-gangs adgang fra ét sted til forskellige slutpunkter, skal du betale for en TeamViewer-licens eller oprette forbindelse fra en anden maskine, der ikke er blevet mærket som kommerciel brug.
TeamViewer har en metode til at bestride den kommercielle mærkning, der er pålagt dig, men hvis de mener, at den gratis version ikke bruges til det tiltænkte formål, vil de ikke hjælpe.
Jeg forsøgte at vende denne beslutning for at hjælpe nogen på en makerlab, men fordi det var en ‘firma-maskine’, blev det afslået.

Jeg ruter kun lokal trafik til min egen server i stedet for al internettrafik, da min upload hjemme kun er 10M.

Derfor prøver jeg at route lokal og TeamViewer gennem Wireguard.

Jeg kan nok genstarte mit modem, hvilket sandsynligvis vil give mig en ny IP derhjemme til at bruge RDP og TeamViewer. Dårligere kan jeg bare leje en VPS og bruge Wireguard.

Hvad?

Hvis du opretter forbindelse via VPN, er du forbundet. Brug bare RDP.

Desværre vil det ikke hjælpe dig.
TeamViewer er ikke kun knyttet til den offentlige IP-adresse, du bruger. Det er også knyttet til den maskine, det kører på.
Du kan installere TeamViewer på en anden maskine derhjemme og sandsynligvis bruge det gratis, men der er øget risiko for, at det kan blive mærket som kommercielt.
Jeg har ikke indgående kendskab til, hvordan de vurderer kommerciel vs personlig brug. Min TeamViewer ID blev mærket som kommercielt, efter jeg havde oprettet forbindelse til en ‘erhvervs’ pc, hvilket ødelagde min mulighed for at oprette forbindelse til min mors pc.
Dette er bestemt ikke den rigtige anvendelse for WireGuard, medmindre du kan finde en VPN-udbyder eller få dine fjernbrugere til at installere det.
For at være ærlig er Wireguard rigtig nem at sætte op. Hvis du har en gruppe af slutbrugere, du ofte bruger, er det meningsfuldt at lave en .conf-fil til hver af dem. Alt de skal gøre er at installere programmet og åbne filen med det. (Ikke sværere end at åbne et Word-dokument)
Hvis din arbejdsproces er fuldstændig tilfældig og altid skifter, vil dette heller ikke være en mulighed for dig. I så fald vil betaling for kommerciel brug sandsynligvis være næste skridt.

Jeg er kun ved at rute lokal trafik til min egen VPN-server derhjemme. Det ændrer ikke min eksterne computers offentlige IP, da min VPN ikke ruter al trafik, fordi min upload på serveren ikke kan håndtere det.