SonicWall bloker spil download

Hej r/sonicwall redditors,

Ein ven af mig vil gerne downloade Escape from Tarkov, et populært og legitimt skydespil, men filerne fra installationsprogrammet bliver blokeret af anti-virus gateway, hvilket ser ud til at være et biprodukt af Sonicwall. Problemet er dog, at min ven ikke kan deaktivere Sonicwall, fordi Sonicwall ikke er installeret på hans PC.

Mit spørgsmål er - anvender andre produkter Sonicwall’s anti-virus gateway program? Hvordan kan han deaktivere eller whiteliste programmer fra gatewayen, når den ikke er installeret? Eller kan det være en hus-omspændende firewall installeret af udlejeren? (han bor i et plus 100 studenterkollegium). Grundlæggende - hvordan kan han stadig downloade spillet uden at støde på fejlen?

SonicWall her - jeg vil spørge teamet om at kigge på en potentiel falsk positiv - hvor præcis downloader han det fra? Hvis det er en piratkopi, btw, kan det være inficeret, så blokken kan være legitim. DM mig URL’en, og vi vil undersøge.

Vi vil aldrig ønske at komme mellem nogen og deres spil.

Det eneste er, hvis universitetet/udlejeren eksplicit blokerer visse sites/kategorier.