Første indtryk, da jeg kun har brugt et par timer, men for en der spillede L2 for omkring 15 år siden, prøvede Aion (kunne ikke lide det), prøvede ArcheAge (kunne heller ikke lide det), er TL endelig noget, jeg nyder.
Spillet føles meget poleret. Mange detaljer. Det er ikke perfekt, men det ligner bestemt, at udviklerne har brugt meget tid på det.
Af en eller anden grund ser mange færdigheder og karakterbevægelser præcis ud som i L2. Det er et plus for mig.
Ser godt ud, men ikke for flashy, hvilket jeg sætter pris på, især i kamp, så skill animationer ikke blokerer halvdelen af skærmen.
Spiller fra US West, forsinkelsen er ret dårlig, borderline uspilleligt nogle gange. Skulle installere ExitLag, hvilket hjalp. Ved ikke, om jeg skal køre både min VPN og ExitLag på samme tid. Ville ønske, jeg kun behøvede én.
Kontroller, svære at bedømme på grund af forsinkelsen. Men efter at have tilføjet ExitLag begyndte jeg at føle kontrollerne meget bedre. Prøvede begge kamptilstande og besluttede at bruge den klassiske. Det er lidt mere tilgivende med høj ping.
Questing er godt, men lidt forenklet. Hovedhistorien for en MMO er faktisk okay indtil videre. Alt er indtalt, hvilket er et kæmpe plus og øger fordybelsen. Jeg ville ønske nogle dybere sidehistorier som i ESO.
Kampen føles underholdende, taget i betragtning de nævnte forsinkelsesproblemer. Jeg tror bestemt, når spillet udkommer globalt, vil jeg få mere sjov med det. Jeg ønsker dog, der var færre aktive færdighedspladser, da det er virkelig svært at holde styr på og trykke på knapper på cooldown.
Samlet set er det virkelig et sjovt spil, godt klaret NC.
Jeg er lidt overrasket over, at dette spil ikke bliver snakket så meget om. Denne subreddit virker også ret stille, selvom mange endelig har fået oplevet det. Føles som selv BlueProtocol, da det kom ud i Japan, havde meget mere hype omkring sig. Jeg prøvede også det spil, og det er kedeligt, simpelt og føles forhastet.
Jeg håber Amazon vil udgive TL før BP, da jeg forestiller mig, at de vil sprede udgivelsen af disse spil mindst 2-3 måneder for at undgå kannibalisering.
Jeg tror, spillet ikke bliver snakket så meget om, fordi det indtil videre kun er KR, og det er lavet af NCsoft, de har fået et dårligt ry de sidste 10 år.
ExitLag er en VPN. Der er ikke brug for at køre en anden VPN. Sørg for, at både Purple og Throne and Liberty kører gennem ExitLag, og at Purple ikke starter op, når du tænder PC.
Kan ikke lade være med at lægge mærke til, at noget af musikken i spillet har lignende træk med lineage. Ligesom nogle af gearmodellerne, der minder om L2. Måske er det bare lineage i mig, men jeg kan godt lide det.
Spillet er fantastisk bortset fra den mærkelige forsinkelse/lag ved visse handlinger (flyvning, gripe-øjenpunkter, undgåelse og brug af færdigheder). Jeg har også brug for bedre hitreg og tracking, det er en udfordring at bekæmpe dungeon-bosser alene, da næsten alle deres bevægelser rammer uanset positionering og undgåelse, men det kan skyldes forsinkelsen/laget?
Desuden vil mit spil tilfældigt crashe og blive uspilleligt, indtil det selv beslutter at fikse det senere. Det behøver bestemt flere optimeringsopdateringer og fejlrettelser.
Ærligt talt tror jeg ikke Blue Protocol vil kannibalisere TL, selvom de blev udgivet i samme måned, fordi de er forskellige nok til at stå på egne ben. Jeg har spillet begge og nød begge, men den ene er en meget grindy koreansk MMO, mens den anden er en isekai anime spil.
Det meste af spillet er fantastisk med flotte grafik, men kampen vil tage en taxi på det. Det minder om andre spil, men af en eller anden grund føles det underligt, og nogle færdigheder burde helt klart lave AoE skade, men de rammer kun et mål.
Fortsat bitter over stave, der mest revolving omkring forbandelser i stedet for helbredelse og buffs.
Jeg vil ønske at tro dette, men selv ExitLag-webstedet siger:
> ExitLag og VPN’er er to forskellige typer værktøjer, og begge fungerer på forskellige måder. ExitLag kan bruges til at reducere lag og forbedre spillydelsen. En VPN kan normalt bruges til at oprette en krypteret forbindelse mellem din pc og et netværk.
Jeg forstår, at al trafik går gennem ExitLags KR-server, men jeg er ikke sikker på, om det helt skjuler min originale IP eller ej.