Firewalla Team,
Kan I venligst tilføje muligheden for at definere den gateway, som en given VPN-klient (til Firewalla VPN-server eller en anden 3. parts VPN-server, der understøtter OpenVPN eller WireGuard-protokol) bruger, da det tillader brugere som mig at udnytte min sekundære eller tertiære internetforbindelse til disse “VPN-klient” forbindelser.
Jeg er blevet fortalt tidligere, at jeg blot kan oprette en rute til IP-adressen på den “VPN-klient” server, jeg vil forbinde til, men det virker ikke overhovedet, og forbindelsen er stadig etableret gennem den primære internetforbindelse.
Jeg vil gerne dirigere min udgående trafik til begge destinationer via mine andre internetforbindelser.
Hvad gør jeg?
Jeg værdsætter tid taget for at se på dette opslag.
Tak.
Mener du, at du vil have VPN-klientfunktionen til at kunne vælge den WAN, der skal bruges til at oprette forbindelse til dine VPN-tjenester?
(Det sædvanlige valg er, hvis du bruger primær/vikar, vil den bruge primær; hvis du bruger lastbalancering, er valget … baseret på den load balancing-algoritme, der bruges.)
Kan du/firewalla, venligst bekræfte, om dette er noget, der kan ses på til en beta?
Eller i det mindste give en løsning; så noget lignende kan opnås via regler?
Ja. Ret meget.
Jeg har brug for muligheden for at fortælle Firewalla, hvilken forbindelse der skal bruges til den pågældende klientforbindelse.
Jeg ønsker ikke, at denne trafik bruger standard GW-reglerne, jeg vil definere det.
Hvis vi også kan få VPN-klient med regler, der fungerer godt, er det også godt….