Jeg har brugt browseren i omkring 2 uger nu, og det virker som om hver gang jeg vil bruge den, er VPN ‘Ikke tilgængelig, Opera undersøger dette’. Min browser er opdateret, og det virker bare ikke. Jeg tror, jeg har kun været i stand til at bruge den… to gange? Er der andre, der har dette problem?
Bruger den indbyggede VPN i Opera 113.0.5230.86 64-bit på Windows 11 23H2 i USA. Fungerer fint for mig lige nu med amerikanske, asiatiske og europæiske placeringer.
Det er fint på min side undtagen for EU-placeringen, som er begyndt at blive ustabil de sidste par dage. Kan slet ikke oprette forbindelse til den placering.
Det har fungeret hver gang, jeg har prøvet.
Jeg er i Europa og bruger Ubuntu 22.04 Lts. Jeg har bemærket, at Operas VPN ikke har virket i omkring en måned. Midlertidigt utilgængelig. Nogle idéer?
Tak.
Redigering: Et par minutter efter jeg postede, læste jeg en anden kommentar, der fik mig til at tænke, om min Pihole-opsætning kunne være årsagen til problemet. Jeg har lige sat ad-blokeringen på pause i et par minutter, og VPN’en oprettede straks forbindelse.