WiFi kører dårligt kun for Xbox’erne

Så jeg og min mor har en Series X, og begge kan knap bruges, fordi for eksempel på Fortnite fik jeg i gennemsnit 500 ping med spidser over 1000, og så falder det tilbage til 60 eller under, mens min bror på sin PS4 var helt stabil. Og min mor, der bruger Game Pass, bliver smidt ud af sine spil, fordi WiFi hele tiden bliver afbrudt, og Xbox’erne siger at genstarte routeren, selvom routeren, som er en gaming-router, fungerer fint. Jeg ved, det ikke er et problem som, at Xbox’en er i stykker, fordi jeg er connected til WiFi hos min far og har ingen problemer. Hvad er problemet? Og hvordan løser jeg det, fordi disse Xbox’er er ubrugelige lige nu. Her er et billede af routeren, hvis det hjælper.

Her er nogle ting, du kan prøve

• Få et modem og en router. De du får fra din ISP er lort, renoverede og misbrugte. Hvis du bor i et ældre hus, kan du have døde pletter i dit hjem, en slags Ferdinand bur scenarie. Hold dig væk fra gaming-routere. Du betaler en luksusafgift for ting, der siger gaming.
  • Du kan også prøve at få en WiFi-forlænger, brug ikke mere end 30 dollar.
  • Eller prøv at bruge et Ethernet-kabel direkte til din Xbox. Det burde hjælpe med pakkepuls.
  • Gå ind i din Router og prioriter Xbox. Ofte er folk ikke klar over, at der er for meget trafik på deres router, og den kan ikke håndtere det. De fleste af de routere, du får fra din ISP, piver ved omkring 5 enheder ad gangen. Tænk over det (telefoner, Alexa, tablets, gaming-enheder, laptops) alle disse enheder forbinder samtidigt. Hvis den ikke kan håndtere det, vil den bare smide noget af.
  • Du kan lave en pie tin-antenne for at booste signalet lidt. Google det, det er ret simpelt, bare en pie tin, en metalbøjle og tape, ikke fancy.

Alle disse svar og ingen starter med AT GØRE RESET DIN ROUTER FØRST. Du vil blive overrasket over, hvor ofte det virker. Hvis det ikke virker, prøv at få din Xbox til at glemme WiFi’et og så forbinde igen.

I samme boldgade som de fleste af disse, udskift først dit modem. Prøv at finde et med DOCSIS 3.1, som jeg tror er den nyeste standard for kabelinternet, og som er kompatibelt med din Xfinity-udbyder. Jeg foreslår et Arris Surfboard-modem, fordi du vil tilføje en Arris Surfboard mesh-router, helst med WiFi 7, som er den nyeste og højeste standard. Dette vil forbedre WiFi generelt. Hvis du kan tilslutte din Xbox direkte til modemmet, vil det dramatisk forbedre dit signal og din spiloplevelse.

Hvor er konsollerne? Jeg havde et problem engang, hvor min Xbox var helt uspillelig. Det viste sig, at den stod lige under fjernsynet - lige under - hvilket forstyrrede WiFi’et.

Flyttede Xbox = løst problem.

Enkelt og billig løsning, få et Ethernet-kabel. Jeg er PC-mand, har altid spillet PlayStation, da jeg havde konsoller, så jeg ved ikke hvorfor jeg blev anbefalet dette subreddit. Men da jeg spillede på PlayStation, havde jeg frygtelig ping, selv med godt internet, fik et Ethernet-kabel og har aldrig haft et problem igen, det har altid været perfekt (så godt som en skidt konsol kan være). På min PC har jeg ingen forsinkelse, Ethernet-kabler er din bedste mulighed, medmindre du vil gennemgå tidskrævende og potentielt dyre alternativer.

Jeg har det samme router, og jeg får 300 MB pr. sek på downloads.

Tbh… min Xbox havde altid problemer med WiFi, maxede ved 180MB, aldrig en stabil signalfølelse, mens min PS5 fik omkring 275MB i samme spot, og min PC, der sidder lige ved siden af, får 490MB (jeg har 500MB WiFi).

Min Xbox har stået i skabet i flere måneder, fordi den konsekvent er den mest stabile spiloplevelse, jeg har haft.

Jeg lavede en netværkstjek, og så virkede det, må have været at den blev fanget. Jeg er herfra fra en DLC, der ikke downloader haha.

Xbox-konsoller har altid haft dette problem, og det betyder ikke noget, hvad du gør, portforward, ændrer din port, ændrer din DNS, ændrer din IP-adresse, intet hjælper. Det er bare sådan, Xbox One har været fra starten. Det samme med Halo. Farvel til næste Halo. Sørg for, at det har gode netværk, gode servere, og det er det samme med Xbox Live. Det er bare blevet dårligt. Dashbordet er ikke godt. Fjern metro-telefonfaner og giv os en god brugeroplevelse igen. Det er utroligt, at vi betaler for dette.

Bruger du Ethernet?

Aktiver uPnP.

Rens din Xbox.

Har du port forwarding aktiveret? Jeg slukkede for det, og jeg fik lidt mere hastighed af den grund.

Jeg har det samme problem med min telefon. Min Xbox og Quest 2 er fine, men WiFi-forbindelsen på min telefon er lort.

Jeg har det præcis samme modem, skal være kablet. Når jeg er kablet, får jeg over 1200 Mbps, trådløst er jeg heldig at ramme 100.

Så jeg kan se, at du har Xfinity-gateway, også kendt som XB7, hvilket er en af de bedste gateways derude fra enhver udbyder. Nu i min erfaring bør du altid køre din konsol med kabel, så du ikke får problemer. Jeg ved, at nogle i denne tråd vil sige, at du skal have dit eget modem og router, fordi ISP-udstyr kan være elendigt. Det er ikke tilfældet her. For dem, der vil kæmpe med mig, gør jeg ikke. Men som en, der spiller på Xbox og har min kæreste, der spiller på hendes PS5, og vi streamer på Twitch og YouTube og arbejder hjemmefra, så kan jeg love, at kablet til dit gateway giver dig en meget bedre oplevelse. Jeg har lavet installationer for udbygning for AT&T, og tro mig, har du kablet direkte til dit gateway, er du godt kørende. Det er den rådgivning, jeg giver.

Jeg havde det samme problem med WiFi, da jeg kørte to Xbox One’s via WiFi. Jeg endte med at køre et af dem med kabel, og det stoppede fuldstændigt.

Hvis din modem understøtter 5GHz-forbindelse, kan det hjælpe, hvis du bruger WiFi. Hvis det er kablet, skal det automatisk registrere det. Det kan være bro fra netkort i Xbox, eller det kan være noget med dine indstillinger i modemmet. Hvis det prioriterer Xbox’en, og de er de eneste tilsluttede, bør du kontakte din ISP og høre, om der er noget, der kan forårsage det. Hvis alt er i orden, kan du tage din Xbox til en reparationsbutik, så de kan kigge på det, men det er usandsynligt, at I begge har et defekt produkt.