Jeg har en 10-timers ventetid i Shanghai Pudong om 9 dage.
Jeg flyver fra Tokyo og lander kl. 10.30, afgår kl. 20.30 (hvis der ikke er forsinkelser).
Lige nu bruges hele min tid i Japan på at tage rundt med nogle bands fra USA som deres fotograf. Jeg flyver ud den næste morgen efter den sidste koncert og skal sandsynligvis redigere på Shanghai lufthavn.
Jeg spekulerer på, om det er værd at købe en VPN til min tid i lufthavnen, for at have mulighed for at uploade til Dropbox og sende e-mail links til kolleger osv. Hvis ja, hvilket VPN-mærke ville være bedst/ billigst for denne korte tid?
Tak
Hvis du vil bruge Dropbox, skal du bruge en VPN.
Men for så kort en ventetid, behøver du virkelig at bruge Dropbox? Enhver wifi, du får i lufthavnen, vil være langsom. Billeder vil tage evigheder at uploade, og måske endnu længere med en VPN. Jeg tvivler på, at du får meget overført.
Bedre at planlægge tingene, så du gør alle dine overførsler før og efter flyvningerne.
Du kan bruge gratis prøveversion af en tjeneste som wannaflix.
JA. Jeg havde en 7-timers ventetid, og jeg ville være blevet sindssyg uden en. Men jeg købte en eSIM, som tillod internetadgang i stedet for en VPN. Den kostede omkring 5 £ og varede hele min ventetid.
Enig. Wi-Fi i Pudong er ikke godt.