Har nogle venner, der besøger fra Canada, her til midt i december, de tog deres Fire TV-stick med for at se programmer hjemmefra, nemlig hockey, men blev geolokaliseret af Amazon som værende ‘ikke i Canada’ på mandag, trods deres hjemmeadresse og Amazon Prime-konto er i Canada (det hockeykamp, de ville se, var tilgængelig på Prime Video for canadiske seere). For at omgå geoblocket, bragte min søn sin VPN-router (flash’et og sat op til at køre Mullvad), forbundet til sticken (wifi), og kunne få dem sat op “i Toronto”, men derefter viste Amazon dem skærmen “kan ikke se dette indhold via VPN, bedes du slukke for din VPN og prøve igen”.
Mit spørgsmål til dette fællesskab. Før vi går videre, tænkte jeg, det var en god idé at spørge, om nogen her nylig har haft held med at se canadisk Fire TV / Prime Video via Mullvad, eller om mine venner er ude af held (og fastlåst med amerikanske godkendte visningsvalg) under deres besøg?
Brug af VPN kan gøre Amazons geoblocking sværere. Amazon ser ud til at kunne opdage VPN-brug fra hvor som helst. Selvom det kan hjælpe at prøve forskellige Mullvad-servere eller protokoller, er streamingtjenester nogle gange for gode til at stoppe VPNs. Brug din bedste vurdering for at få det hockeyspil!
Mullvad er ikke tilgængelig på Amazon App Store, så de skal sideloade Mullvad APK efter download af Downloader-appen til Firestick, aktivere muligheden for at installere ukendte apps, åbne Downloader og downloade APK direkte fra Mullvads website, og derefter konfigurere den med Mullvad-loginoplysninger.
Tak. Jeg har læst, at det er en form for kat-og-mus-leg at bruge VPN med IPTV-tjenester. Vi vil prøve at skifte deres placering til forskellige adgangspunkter i Canada for at se, hvad vi kan finde på. Jeg har også læst, at nogle VPN-tjenester fungerer bedre end andre for dette, men Mullvad var den, vi havde som en umiddelbar (aktiv) mulighed, så det var det bedste udgangspunkt. Tænkte, det var værd at spørge, om andre har haft held før de arbejder igennem listen over placeringer… ville ikke give vores venner falske håb, hvis alle rapporterede om ingen held.
Dette geofencing-problem er kun midlertidigt. Min søn er allerede ved at konfigurere en privat VPN-boks til dem, så de kan forbinde den, før de rejser, så deres stick kan forbinde til den og fremstå “som hjemme” næste gang, de besøger.
Tak for hjælpen, jeg vil få en Mullvad-adgangskode fra min søn og prøve det. Har du haft held med at portere til Canada, angående Prime Video, eller vil de stadig blive VPN-blokeret af Amazon?
Browser er ikke vores problem, det er brugen af VPN på/for en Fire TV stick. Og det er kun en midlertidig situation, for måske et halvt dusin kampe. De tager tilbage til Canada i december.
Min søn er allerede ved at lave en boks til dem, de kan tilslutte hjemme, så sticken kan forbinde “lokalt” eksternt, og holde deres IP i Toronto for at se hockey uden Amazon’s geofencing forhindrer det. Ingenting af dette var et problem, før NHL begyndte at sende kampe på Prime Video denne sæson. Jeg behøvede ikke en VPN til at se det i årevis, men nye problemer skaber nye løsninger.
Indlægget spørger grundlæggende, hvilke Mullvad-baserede canadiske servere der fungerer med Amazon Prime Video CA.
Det spørger ikke, hvordan man direkte loader Mullvad-appen til en Fire TV-enhed.