Er der en måde at opgradere FW eksternt på en ikke-registreret TZ? Jeg ved, du kan gøre det gennem sikker tilstand, men det kan ikke gøres eksternt. Jeg vil købe nogle brugte 400’ere, men de fleste lister dem ikke som overføringsklare. Hvis de er brugt til opgradering, kan jeg så ikke registrere dem på min MSW-konto, korrekt? Ville bare sikre mig, at jeg dækker alle mine baser, før jeg swiper mit kort.
Du kan prøve at opdatere gennem CLI, men det vil sandsynligvis ikke tillade det, medmindre du har en licens.
Boot den i sikker tilstand, tror jeg, og du kan køre firmware-opdateringer.
De enheder, der er listet til super billig, er næsten helt sikkert ikke overføringsklare, derfor kan du finde dem til så lidt som $30, men der er også enheder til flere hundrede dollar.
Gen 6-enheder kan opdateres uden at være registreret. Du kan gøre det normalt eller i sikker tilstand.
Gen 7-enheder kan ikke opdateres, medmindre de er registreret. Du kan heller ikke få adgang til sikker tilstand på en Gen 7-enhed uden at registrere den først, da vedligeholdelsesnøglen kun er tilgængelig efter registrering.
SonicWall har også gennemført en stor indsats for at fjerne EOL-firmware fra portalen. Tidligere havde du adgang til firmware, hvis du havde en model registreret i din portal, uanset alder. Nu skal enheden betragtes som “aktuel.” For eksempel er NSA2600 EOL, ingen firmware er tilgængelig for download. NSA2650 er stadig tilstrækkelig aktuel, derfor er firmware (og patchede firmware) stadig tilgængelige.
Jeg har lagret mange versioner af gammel firmware, og er glad for det, men jeg er ret sikker på, at dette var efter SSL VPN-udnyttelsen. EOL-produkter modtog ikke en opdateret firmware.
ja, jeg ved det, men jeg kan ikke gøre det eksternt. Det nævnte jeg i mit indlæg.
når jeg prøver at opgradere en gen6 FW, der ikke er registreret, kræver den autentifikationskoden, som kun kan fås, hvis enheden er registreret på din MSW-portal, fra hvad jeg kan fortælle.
Så du har sandsynligvis ingen muligheder.
Jeg har flere uregistrerede Gen 6-firewalls, jeg har opdateret for nylig. Med Gen 6 er det også muligt at bruge sikker tilstand som en måde at opdatere firmwaren, men jeg anbefaler at eksportere en backup først.
Er enheden købt brugt og fjernet korrekt fra sælgers portal?
jeg ved, jeg kan gøre det i sikker tilstand, det nævnte jeg i min OP, men jeg er nødt til at kunne gøre det eksternt. Mine steder er spredt rundt i landet. Jeg vil købe nogle brugte på eBay og er usikker på, om de er overføringsklare, derfor mit opslag.