https://baronhk.wordpress.com/2021/11/18/warning-do-not-upgrade-to-nordvpn-3-12-1-on-gnu-linux/
NordVPN er en samling idioter.
Der, jeg sagde det.
Efter problemet med “ingen US-servere vil oprette forbindelse” i 3.12.0, opdagede jeg, at hvis du logger ind via nordaccount (OAuth), kan du igen oprette forbindelse til US-servere.
I dag tilbød deres apt repo 3.12.1, og under den version er der ingen US-servere tilgængelige, uanset hvordan du logger ind. Det går tilbage til at logge dig ind i et andet land og begrænser dig til den server i det land i en hel dag, og derefter vælger et andet land, tilsyneladende, som 3.12 gør, hvis du bruger brugernavn/adgangskode.
Jeg nedgraderede til 3.12.0, og nu kan jeg logge ind via nordaccount og bruge US-servere.
Dette er en skræmmende grad af inkompetence fra en VPN-udbyder. Jeg overvejer at indstille mit abonnement i Play Butik til ikke at fornye automatisk. Der er en ingen-refusion politik efter 30 dage, så jeg er fanget med dem et stykke tid, men jeg vil skifte VPN næste år, hvis de ikke får styr på tingene.
Opdatering: For dem, der ikke følger min blog, kontaktede jeg sidst NordVPN, og support-agenten kendte ikke til systemd-journald og ville have mig til at køre kommandoer som root på min hjemmemappe.