NordVPN 3.12.1 er den mest ødelagte Linux-udgave, de nogensinde har udgivet. OPGRADER IKKE

https://baronhk.wordpress.com/2021/11/18/warning-do-not-upgrade-to-nordvpn-3-12-1-on-gnu-linux/

NordVPN er en samling idioter.

Der, jeg sagde det.

Efter problemet med “ingen US-servere vil oprette forbindelse” i 3.12.0, opdagede jeg, at hvis du logger ind via nordaccount (OAuth), kan du igen oprette forbindelse til US-servere.

I dag tilbød deres apt repo 3.12.1, og under den version er der ingen US-servere tilgængelige, uanset hvordan du logger ind. Det går tilbage til at logge dig ind i et andet land og begrænser dig til den server i det land i en hel dag, og derefter vælger et andet land, tilsyneladende, som 3.12 gør, hvis du bruger brugernavn/adgangskode.

Jeg nedgraderede til 3.12.0, og nu kan jeg logge ind via nordaccount og bruge US-servere.

Dette er en skræmmende grad af inkompetence fra en VPN-udbyder. Jeg overvejer at indstille mit abonnement i Play Butik til ikke at fornye automatisk. Der er en ingen-refusion politik efter 30 dage, så jeg er fanget med dem et stykke tid, men jeg vil skifte VPN næste år, hvis de ikke får styr på tingene.

Opdatering: For dem, der ikke følger min blog, kontaktede jeg sidst NordVPN, og support-agenten kendte ikke til systemd-journald og ville have mig til at køre kommandoer som root på min hjemmemappe.

Linux-appen er sådan trash, jeg afinstallerede den for nogle måneder siden og stoppede med at bruge den. Skiftede til en kombination af ovpn og min router, der tvinger trafik gennem VPN. Ikke et eneste crash eller problem med nogen af dem, modsat daglige crashes med Nord Linux-appen.