Port forwarding virker ikke

Hej!

Jeg var rigtig glad, da jeg hørte, at Proton netop havde introduceret port forwarding.

Men efter at have brugt det i et stykke tid nu, har jeg bemærket ingen reel forskel i forhold til ikke at bruge port forwarding, sammenlignet med da jeg testede Mullvad for et par måneder siden, hvor især seedning gik meget hurtigere.

Så jeg borede lidt mere i det.

Jeg lagde mærke til to ting:

1. Min offentlige IP er ikke den, der vises i ProtonVPN-appen. Det er en Proton-IP, faktisk ikke min egen IP, men den er lidt anderledes. For eksempel viser Proton 194.126.177.52, men det er faktisk 194.126.177.8.

2. Porten bliver ikke forwarded, ifølge flere portcheckere, f.eks. Mullvad. Jeg tror dette er relateret til det første problem, fordi hvis jeg tjekker, om porten er forwarded til den IP, Proton viser, er den åben og ser ud til at fungere.

Hvad mangler jeg her? Kan nogen hjælpe? Denne adfærd ændrer sig ikke, når jeg skifter servere eller lande.

Jeg har indsat billeder af den beskrevne adfærd her:
https://imgur.com/a/n5pD6X9

Jeg har samme fænomen. Prøv følgende:

• Deaktiver alternativ rute
  • Deaktiver VPN-accelerator
  • Deaktiver Netshield

Med denne indstilling fik jeg for det meste den IP-adresse, der også blev vist i Proton-appen.

Men stadig et godt spørgsmål, hvorfor der vises en anden IP i appen end på forskellige IP-check-sider. Nogle gange har jeg også følelsen af, at IP ændrer sig over tid og ikke ved begyndelsen af forbindelsen.

For personlig interaktion med private oplysninger vil jeg foreslå, at du kontakter support direkte her:

Jeg lavede nogle tests for nylig, det fungerer perfekt.
Det er ikke nødvendigt at lave de justeringer, du nævnte.

Som jeg sagde, virker det nogle gange for mig med alle funktioner tændt. Men oftest har jeg også problemet med, at IP-adressen er anderledes end den, der vises i Proton-appen.

Hvor længe forbliver porten åben for dig? Ofte lukker porten efter et par timer for mig.

Den ændrer porten ved hver forbindelse.
Så denne funktion virker ikke, som den skal.
Support har ikke løst mit problem.