Så tæt på... alligevel så langt væk... Jeg forstår ikke containermappen

ok, folkens, jeg er tilbage… Jeg føler, jeg er så tæt på, men stadig så langt væk.

Jeg har et par problemer, og de kan være forbundet, eller måske ikke…

Her er setup:

Mine succeser:

1. Jeg kan søge efter en film i Radarr, og den sender den til qBittorrent.
  2. Jeg kan anmode om en film eller show fra Overseerr, og den sender det til Radarr og Sonarr henholdsvis. Radarr sender den til qBittorrent for download.

Mine 3 problemer:

1. Sonarr sender ikke filer til qBittorrent. Sonarr modtager anmodningen fra Overseerr, men stopper der. Som jeg nævnte før, klarer Radarr dette trin fint. Men jeg kan ikke finde det manglende led som til, hvorfor forespørgsler hænger i Sonarr og aldrig når til qBittorrent.
  2. qBittorrent modtager filer til download, men hver enkelt filstatus ændres hurtigt til “Fejlet” og stopper.
  3. Sonarr og Radarr har begge følgende fejl: “Du bruger docker; downloadklienten qBittorrent placerer downloads i /mnt/user/data/complete, men denne mappe ser ud til ikke at eksistere inde i containeren. Gennemgå dine remote path-mappninger og container volume-indstillinger.” Jeg har prøvet hver fold i min struktur, og det giver samme fejl.

Jeg havde alt dette sat op på en bærbar med eksterne harddiske, der kørte via MacOS, før jeg skiftede til NAS, så jeg føler, noget af dette burde være til at klare. Men jeg er helt ny til NAS, Docker, Terminal (det er rigtig forvirrende for mig), unRAID.

Jeg tror, en del af mit problem er, at jeg stadig prøver at forstå, hvordan og hvorfor alt virker. Derfor føles fejlfinding — hvilket jeg normalt føler mig ret komfortabel med — ude af rækkevidde, da jeg stadig lærer på farten.

Her er et link til nogle screenshots af setup’et.

Tak så meget for hjælpen!

Ser hurtigt på screenshots, du har kortlagt /user/data/torrents/ til /data i qbittorrent. Det betyder, at din downloadplacering burde matche din mappereduktion for den docker, hvilket ser ud til at være /data/complete/ og ikke /mnt/user/data/complete.

I Sonarr og Radarr’s docker konfiguration sæt både værts sti 2 og 3 til /mnt/user/data, så de kan se den fulde mappe, hvor qbit gemmer filerne.

Hej folk, hurtig fejlfindingstip. Jeg føler, det ofte bliver overset.

Når noget ikke fungerer, aktiver logs for containeren, der ikke virker korrekt.
Gør den ting, der ikke virker.
Tjek logs.
Læs det, der er i rødt eller siger noget som [error].
Kopier den fejlmeddelelse og indsæt den i din yndlingssøgemaskine.
99,9% af tiden har nogen på et forum haft noget lignende og vil fortælle, hvordan man løser det.

Jeg føler, jeg lavede mit IT-karriere ved at bruge den metode.

Bedste måde at følge ting på er at bruge trashguides efter min mening, og også se videoer fra ibracorp. Ibracorp til kontekst og trashguides til håndholdt vejledning.

Din standard gemmevej i qbit er /mnt/user/data/complete, men du mappe den i containeren til /data. Ændre den inde i qbit-webgui’en, ikke unRAID.

Jeg er ny, og kan tage fejl… Men din host path 2 i Sonarr, søger efter data i en appdata-mappe, og jeg tror, det skulle være i din data-mappe. Trash guides er /data/torrent, media, Usenet hver. Du peger Sonarr på din appdata-mappe, tror jeg, til downloads…som de ikke er der.

Jeg vender tilbage for at sige, at jeg tror, jeg fik alt styr på. Nogle af mine problemer skyldtes, at jeg startede med unRAID 7, mens mange videoer var til version 6. Derudover blandede jeg TRaSH guide-videoer med andre setups. Jeg mistænker også, at VPN’en forårsagede problemer, så i stedet for at prøve at få NORD til at fungere, skiftede jeg til PIA og fulgte en steg-for-steg video til opsætning.

Alt det med, plus alt, jeg lærte af mine fejl, fik jeg det løst for nu.

Tak for at fange det!
I sidste ende har jeg stadig problemer, og nu tror jeg, jeg jagter min egen hale. Så jeg vil stoppe op, indtil appsene, og starte forfra for at se, hvad jeg har overset.

Tak fordi du tog dig tid til at give input.
Alt i alt har jeg stadig problemer, og nu tror jeg, jeg jagter min egen hale. Så jeg vil stoppe op, indtil appsene, og starte forfra for at se, hvad jeg har overset.

Det er en god tanke. Jeg gjorde det faktisk også. Men det var for sent. Jeg tror, jeg var helt omvendt med filstierne. Heldigvis, efter at have skrottet alt, fulgte jeg (primært) AlienTech42’s TRaSH-videoer til punkt og prikke, fik det styr på det, og jeg er oppe at køre. Det hjalp ikke, at jeg startede på unRAID 7.0.0, og de fleste videoer er for version 6, hvor nogle af de mindre ændringer fra 6 til 7 var forvirrende, og jeg bemærkede det ikke. Anyhow, trial og fejl fik mig endelig i gang.