VPN til kortvarig brug (ingen månedlig betaling)

Er der noget, der tillader dette? Jeg vil bare købe et Steam-spil, der ikke er tilgængeligt i min region, så jeg planlægger at oprette en konto passende, men alle de store planer starter med ‘pr måned’ omkostninger.

Også for kontekst - jeg vil faktisk kun have en oversættelse af et spil, der er tilgængeligt, men på grund af den absurde bureaukrati hos nogle udgivere, bare ikke er tilgængeligt i mit bopælsland. Jeg forsøger ikke bare at spare nogle få penge.

Redigering
For alle med et lignende behov, opnåede jeg dette ved at følge denne guide - grundlæggende har OpenVPN en GCP-integration, der gør alt setup for mig; opretter en app-engine VM med det relevante image, og konfigurerer de forskellige firewall-regler korrekt. Så jeg forbinder direkte til den maskine, og den bliver min egen private VPN (den understøtter faktisk 2 samtidige forbindelser, hvis du vil dele med nogen).

Det kostede mig ingenting at opsætte, og en tjenestepenge at køre i de par timer, jeg havde brug for VPN’en. Du kan også gøre det samme med enhver anden cloud-udbyder (AWS, Azure osv.), selvom det måske ikke er helt så simpelt som denne integration. En bemærkning er, at du manuelt skal angive DNS-indstillinger i OpenVPN-administrationen for at få dette til at fungere; jeg brugte Google DNS 8.8.8.8 og 8.8.4.4.

Og efter alt det… virker det ikke :stuck_out_tongue: Steam blokerer tilsyneladende hele datacenteret, hvor jeg oprettede min VPN, hvilket jeg bekræftede ved at lave en Linux VM i samme datacenter, tilføje Gnome og VPC-software, forbinde eksternt, og prøve at oprette en konto fra maskinen. Det er en ikke-uventet brugssag, at nogen bruger en ekstern maskine af ikke-ondartede grunde, og selv da, var det ikke muligt at oprette en konto, hvilket næsten garanterer, at de bare blokerer alt fra det datacenter. Måske kunne du komme forbi det med et andet datacenter, for en stund. Alt i alt virkede det Epic, så…godt nok?

Så ingen spildt indsats, og nu har jeg en VPN til rådighed, når jeg har brug for den, og det koster mig ingenting :smiley:

De fleste har prøveperiode/penge tilbage-garanti.

De gratis er ikke så effektive, og dit formål vil ikke blive opfyldt. De har typisk IP-lækager, og din rigtige identitet er kompromitteret.

En god spiludvikler vil kontrollere placering ved opstart, så en midlertidig VPN til køb virker nytteløst. Det kan låse dig ude, når du prøver at spille uden VPN; hvis VPN’ens IP ikke er blokeret, som du fandt ud af.

I dit tilfælde virker det ikke på grund af landindstillingerne i din Steam-konto. Ville bare dele det. :x

Det du kan gøre er at prøve at købe koden til den internationale version af spillet (sørg for at bruge en pålidelig sælger) og indløse den i Steam. Men dobbelttjek også denne information.

IVPN, den billigste er $2 for en uge.

Ja, men jeg leder egentlig efter en model, hvor jeg betaler efter behov. Jeg fik OpenVPN til GCP til at fungere, hvilket burde gøre, hvad jeg vil, selvom det krævede mere indsats, end jeg ønskede. Steam indser stadig, at det er en VPN desværre.

De tilføjer mere fra tid til anden; jeg ved ikke, hvor proaktive forskellige tjenester er i at blokere nyligt tilføjede ressourcer. Ved du det?

Det er et singleplayer-spil, så hvis de var så invasive, kunne jeg bare spille uden internet.

Jeg opretter faktisk en helt ny konto i den region, jeg vælger; det er på det trin, de blokerer min IP.

Ja, steam vil blokere de fleste. Du kan købe en VPS i det område, du vil købe i, og lave din egen VPN, men det kræver noget indsats.

Ønsker du kun at undgå abonnement, eller håber du at finde en model, hvor du betaler pr. båndbredde?

Hvordan ved de det? Blokerer de alle IP’er fra Googles datacentre?

Begge dele; jeg har ændret min indlæg med detaljer om, hvordan jeg endte med at få dette til at fungere (GCP + OpenVPN). I mit tilfælde vil jeg have en VPN som hver 2. måned, ikke noget der kører konstant, så det er fjollet kun at have månedlige abonnementer til rådighed.

Bare for at kunne blokere dig fra at købe region-restriktive spil eller spil med billigere pris i anden region. De vil forsøge at blokere VPN’er så meget som muligt. Steam er en stor virksomhed, så de kan let blokere VPN’er, hvis de vil. Nogle VPN’er kan virke, men du skal finde ud af, hvilke der virker, de blokerer IP’er fra VPN-udbydere, det kan virke i dag, men ikke i morgen. Det samme med Netflix og VPN’er.

Ja, men hvordan ved de, at jeg bruger VPN? Det jeg spekulerer på.

De blokerer IP-adressen på VPN-serveren, du connecterer til.

Men i mit tilfælde har jeg oprettet en VM, der kører i en stor cloud-udbyder; det er ikke en IP, der nogensinde er brugt som VPN før. Så hvordan ved de, at de skal blokere den? Som jeg nævnte, kunne de blokere alle Googles datacentre, så selvom jeg ikke bruger VPN, men spiller på en ekstern maskine, ville det blive blokeret, hvilket er en slags nuke-tilgang. Eller de kan finde ud af det på en anden måde, som jeg ikke er klar over (som det, jeg spurgte om i denne opfølgende tråd).

Ja, de sandsynligvis blokkerede Google datacentre.

Tilføjet til mit oprindelige indlæg; det ser ud til, at de gør :frowning: