Er der noget, der tillader dette? Jeg vil bare købe et Steam-spil, der ikke er tilgængeligt i min region, så jeg planlægger at oprette en konto passende, men alle de store planer starter med ‘pr måned’ omkostninger.
Også for kontekst - jeg vil faktisk kun have en oversættelse af et spil, der er tilgængeligt, men på grund af den absurde bureaukrati hos nogle udgivere, bare ikke er tilgængeligt i mit bopælsland. Jeg forsøger ikke bare at spare nogle få penge.
Redigering
For alle med et lignende behov, opnåede jeg dette ved at følge denne guide - grundlæggende har OpenVPN en GCP-integration, der gør alt setup for mig; opretter en app-engine VM med det relevante image, og konfigurerer de forskellige firewall-regler korrekt. Så jeg forbinder direkte til den maskine, og den bliver min egen private VPN (den understøtter faktisk 2 samtidige forbindelser, hvis du vil dele med nogen).
Det kostede mig ingenting at opsætte, og en tjenestepenge at køre i de par timer, jeg havde brug for VPN’en. Du kan også gøre det samme med enhver anden cloud-udbyder (AWS, Azure osv.), selvom det måske ikke er helt så simpelt som denne integration. En bemærkning er, at du manuelt skal angive DNS-indstillinger i OpenVPN-administrationen for at få dette til at fungere; jeg brugte Google DNS 8.8.8.8 og 8.8.4.4.
Og efter alt det… virker det ikke Steam blokerer tilsyneladende hele datacenteret, hvor jeg oprettede min VPN, hvilket jeg bekræftede ved at lave en Linux VM i samme datacenter, tilføje Gnome og VPC-software, forbinde eksternt, og prøve at oprette en konto fra maskinen. Det er en ikke-uventet brugssag, at nogen bruger en ekstern maskine af ikke-ondartede grunde, og selv da, var det ikke muligt at oprette en konto, hvilket næsten garanterer, at de bare blokerer alt fra det datacenter. Måske kunne du komme forbi det med et andet datacenter, for en stund. Alt i alt virkede det på Epic, så…godt nok?
Så ingen spildt indsats, og nu har jeg en VPN til rådighed, når jeg har brug for den, og det koster mig ingenting